۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۹
کد مطلب : ۳۵۰۴

کلاف سردرگم مطالبات داروخانه ها از تامین اجتماعی

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: استفاده از منابع طرح دارویار در مسیرهایی بجز این طرح استنکاف از اجرای قانون محسوب شده و مجلس از طریق ظرفیت ماده ۲۳۴ و دیوان محاسبات می توانند به تخلفات این حوزه ورود کنند.
کلاف سردرگم مطالبات داروخانه ها از تامین اجتماعی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ محمدعلی محسنی بندپی با اشاره به گلایه انجمن داروسازان مبنی بر عدم پرداخت مطالبات دارویی افزود: بر اساس اظهارات عوض پور رئیس امور سلامت و رفاه اجتماعی سازمان برنامه و بودجه، بدهی های سازمان تامین اجتماعی تخصیص داده شده و در این صورت سازمان تامین اجتماعی به هیچ وجه اجازه ندارد پول این طرح را در جای دیگری هزینه کند.

وی ادامه داد: البته باید بررسی کرد که آیا واقعا پول طرح دارویار از سازمان برنامه و بودجه به سازمان تامین اجتماعی داده شده یا خیر.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با تاکید بر اینکه منابع طرح دارویار باید پایدار و نشان دار باشد، گفت: نباید تحت هیچ شرایطی فراز و نشیب در اعتبارات وجود داشته باشد و این گونه نباشد که تخصیص بیمه ها ماه به ماه کاهش یابد بلکه منابع باید پایدار و فقط در مسیر اجرای طرح هزینه شوند.

محسنی بندپی تاکید کرد: مجلس قدم های بزرگی برای تامین اعتبارات طرح دارویار برداشته است، نظیر پرداخت یک درصد ارزش افزوده و 10 درصد هدفمندی یارانه ها که به وزارت بهداشت پرداخت می شوند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما