۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۳
کد مطلب : ۳۵۲۰

زنگ خطر مالاریا در سیستان و بلوچستان

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان با بیان اینکه زنگ خطر مالاریا در سیستان و بلوچستان به صدا درآمده است گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون موارد مثبت گزارش شده بیماری مالاریا بیش از چهار برابر نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
زنگ خطر مالاریا در سیستان و بلوچستان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دکتر حبیب غزنوی اظهارداشت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۸۶ مورد ابتلای قطعی به بیماری مالاریا در محدوده دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گزارش شده است.

وی بیان کرد: کل موارد مثبت گزارش شده بیماری مالاریا در سال گذشته ۱۲۳ مورد بوده اما افزایش موارد این بیماری در سال جاری متاثر از بارندگی‌های اخیر در استان و آنسوی مرزهاست که قابل پیش‌بینی بود و هم‌اینک شرایط لازم برای انتقال بیش از پیش بیماری مهیاست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: بارندگی‌های گسترده و افزایش موارد این بیماری در پاکستان و عدم وجود ساختار مناسب برای بیماریابی و کشف موارد جدید بیماری در این کشور، در شکل‌گیری کانون‌های جدید بیماری موثر بوده و عمده موارد گزارش شده در سال جاری نیز از این کشور آمده است.

غزنوی تصریح کرد: بیماری مالاریا تقریبا در تمام شهرهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان مشاهده شده و بدنبال این افزایش موارد، موارد بستری در بیمارستان‌ها نیز افزایش پیدا کرده که براساس آزمایش‌های انجام شده از هر ۲ نوع انگل‌های ویواکس و فالسیپاروم هستند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما