۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱
کد مطلب : ۳۵۲۳

مهلت ۳ ماهه بیمارستان ها برای نصب دوربین در اتاق عمل

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی گفت: همه بیمارستان‌های دولتی و خصوصی می‌بایست ظرف مدت ۳ ماه در اتاق های عمل دوربین نصب کنند.
مهلت ۳ ماهه بیمارستان ها برای نصب دوربین در اتاق عمل
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ علی سالاریان افزود: نصب دوربین در اتاق‌های عمل بر اساس ابلاغیه اداره کل نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان وزارت بهداشت انجام می‌شود تا افراد فاقد صلاحیت دست به جراحی نزنند.

وی ادامه داد: در بعضی از بیمارستان‌ها به ویژه در هنگام اعمال جراحی زیبایی، افرادی در انجام عمل دخالت کرده اند که فاقد صلاحیت بودند. این افراد به عنوان تیم همکار و یا دستیار، وارد اتاق عمل شده و در امور درمانی دخالت می کنند. حتی دیده شده که سرپرست تیم جراحی، مسئولیت کمتری عهده دار شده و اکثریت کارها را به دستیار خودش سپرده که این کار تخلف است.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی گفت: نصب دوربین در اتاق عمل، برای حفظ حقوق بیمار و پزشکان است تا قصوری صورت نگیرد. اینکه یک غیر پزشک بخواهد با اقدامات خودش حرفه پزشکی را زیر سوال ببرد، پذیرفتنی نیست. نصب دوربین در اتاق‌های عمل در برخی کشورهای دنیا یک اقدام مرسوم است و تصویربرداری در اتاق عمل به گونه‌ای خواهد بود که بدن بیمار مشاهده نشود و فقط تیم جراحی دیده شوند.

وی افزود: نظارت بر دوربین‌ها و فیلم‌های ضبط شده از اتاق عمل بر عهده حراست بیمارستان و وزارت بهداشت است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما