۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۱
کد مطلب : ۳۵۱۶

خسارات پزشک‌نماهای تابلودار بر رخسار مردم

عضو هیئت مدیره انجمن علمی راینولوژی ایران گفت: شاهدیم که اقداماتی مانند تزریق ژل، بوتاکس و ... در آرایشگاه‌ها انجام می‌شود و عوارض جدی مانند بافت مردگی یا نکروز به دنبال دارد متاسفانه در این حوزه شرایط بدتر از چیزی است که تصور می‌کنیم.
خسارات پزشک‌نماهای تابلودار بر رخسار مردم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دکتر ابراهیم رزم‌پا افزود: برخی آرایشگاه‌ها برای خودشان تشکیلاتی راه انداخته اند و اقداماتی انجام می‌دهند که انجام آن‌ها نیاز به پزشک دارد، برخی از آنها متاسفانه تابلودار هستند یعنی با تابلوی مشخص تبلیغات انجام می‌دهند و این اقدام غیرقانونی است یعنی بوتاکس و ژلی که در آرایشگاه‌ها به دست افراد فاقد صلاحیت تزریق می‌شود، غیرقانونی است. 

وی ادامه داد: در برخی موارد نیز گزارش شده که فرد غیرپزشکی به نام پزشک و با مهر پزشک، جراحی زیبایی را انجام می‌دهد. به این معنا که پزشک مسئولیت کار را برعهده دارد، اما اقدام جراحی را فرد غیرپزشک انجام می‌دهد. در این مواقع خود پزشک در صحنه عمل حضور دارد، اما کار جراحی به دست یک غیرپزشک انجام می‌شود.

رزم‌پا گفت: مراجع رسیدگی به این معضل وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی و معاونت‌های درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی هستند که بر روی مراکز جراحی نظارت می‌کنند. گاهی به شکل‌های مختلف سعی کردند که با این معضل برخورد کنند، حتی برخی از این تکنیسین‌ها دستگیر شده و به عنوان مجرم مجازات شدند، اما تاثیری نداشته و می‌بینیم که همچنان افراد غیر پزشک در مراکز جراحی زیبایی فعالیت می‌کنند.

عضو هیئت مدیره انجمن علمی راینولوژی ایران افزود: علت دیگری که مقابله با این معضل را دشوار می‌کند، این است که معمولا این افراد با هزینه‌های پایین اعمال جراحی را انجام می‌دهند و بر همین اساس هم مراجعه‌کننده بالایی دارند. وقتی تعداد مراجعه‌کننده زیاد باشد، مراکز جراحی برای سودجویی خودشان مقابله جدی با این‌ها نمی‌کنند در حالی که خود مراکز جراحی می‌توانند کار افراد غیر پزشک را ممنوع کرده و خودشان با این پدیده برخورد کنند.
             
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما