۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۹
کد مطلب : ۳۵۴۶

کمبود ۲۵۰ قلم دارو در آلمان

اتحادیه داروخانه‌داران آلمان اعلام کرد: بسیاری از داروهای پرمصرف مانند داروهای فشار خون و شربت ضدتب تا داروهای سرطان برای مدتی طولانی در بازار آلمان یافت نمی‌شوند و دسترسی به آنها دشوار شده است.
کمبود ۲۵۰ قلم دارو در آلمان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو به نقل از دویچه وله؛ هانس پتر هوبمن معاون اتحادیه داروخانه‌داران آلمان گفت: در حال حاضر این کشور با کمبود بیش از ۲۵۰ قلم دارو روبروست و عمده‌فروشان دارو قادر به ارسال این اقلام به داروخانه‌ها نیستند.

وی با اشاره به دلایل اصلی این کمبودها افزود: علت اول کاهش تنوع تولید و برچیده‌شدن شماری از خطوط تولید در سطح اروپاست. برای مثال حالا دیگر کمتر شرکت دارویی در اروپا داروی ضدتب تولید می‌کند، چرا که با توجه به قیمتی که بیمه‌ها برای این گونه داروها می‌پردازند، تولیدشان صرفه اقتصادی ندارد. در حال حاضر فقط یک شرکت در اروپا داروی ضدتب تولید می‌کند که میزان تولید آن تناسبی با نیازهای بازار ندارد.

هوبمن گفت: دلیل دیگر اختلال در زنجیره واردات است، به خصوص که بسیاری از داروها یا مواد اصلی آنها در حال حاضر در کشورهایی مانند چین و هند تولید می‌شوند. وقتی که در این کشورها مثلا به خاطر کرونا کارخانه‌ها تعطیل می‌شوند یا رفت و آمد کشتی‌های باری محدود می‌شود آثارش را چندی بعد در کمبود دارو در داروخانه‌های آلمان هم می‌توان به خوبی مشاهده کرد.

اتحادیه داروخانه‌داران آلمان با هشدار نسبت به ادامه این روند خواهان تولید مجدد برخی از اقلام دارویی در اروپا شده است، کمبودها صرفا به داروهای کم‌مصرف برنمی‌گردد بلکه مسکن هایی مانند ایبوپروفن یا داروهای ضد فشار خون یا ضد بیماری دیابت هم در بازار کمیاب شده‌اند.

هوبمن در مصاحبه‌اش همچین از کمبود مطلق داروی ضدسرطان تاموکسیفن در ماه‌های آوریل و مه امسال خبر داده است، امری که برای زنان مبتلا خطرساز است، در برخی از موارد شاید بشود داروهای مشابه‌ای را به بیمار تحویل داد ولی در مورد شماری از داروها این امکان وجود ندارد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما