۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۲
کد مطلب : ۳۶۰۱

قیمت فروش واکسن یک سوم هزینه تولید

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: امروز هر واکسن فلج اطفال حدود هزار و ۸۰ تومان به فروش می‌رسد در حالی که برای موسسه رازی حدود ۳۴۰۰ تومان هزینه دارد و سایر فرآورده‌ها هم همین وضعیت را دارند.
قیمت فروش واکسن یک سوم هزینه تولید
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ علی اسحاقی افزود: امروز فقط لیبل تغییر دمایی که روی واکسن فلج اطفال درج می شود حدود ۱۲۰۰ تومان قیمت دارد و این سبک واکسن فروختن فقط ضرر است.

وی ادامه داد: از فرایند تولید یک واکسن تا عرضه آن به بازار بین ۵۰۰ میلیون تا ۱.۲ میلیارد دلار هزینه دارد که تامین آن از عهده اغلب شرکت‌های خصوصی بر نمی‌آید.

اسحاقی با اشاره به زیرساخت‌های فرسوده موسسه رازی گفت: برخی از زیرساخت‌های این موسسه مربوط به ۷۰ سال پیش است و برای اینکه بتوانیم برای صادرات رقابت کنیم باید این زیرساخت‌ها را استاندارد کنیم. در سال ۹۶ حدود ۲۵ درصد بودجه موسسه رازی را دولت تامین می کرد ولی این رقم در سال جاری به ۷ درصد رسیده، در این شرایط چطور می توان انتظار داشت که زیرساخت‌ها بهبود یابد.

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی افزود: قطعا اگر این مشکلات طی دهه گذشته روی هم انباشته نمی‌شد امروز موسسه رازی به یکی از قطب های تولید واکسن دنیا تبدیل شده بود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما