۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۲
کد مطلب : ۳۶۰۴

وزیر صمت: صادرات ۵۰ میلیون دلاری دارو در سال

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صادرات سالانه در صنعت دارو حدود ۵۰ میلیون دلار است و این امکان وجود دارد که صادرات در این صنعت تا دو میلیارد دلار افزایش یابد.
وزیر صمت: صادرات ۵۰ میلیون دلاری دارو در سال
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ آقای سید رضا فاطمی امین در مراسم افتتاح هفتمین نمایشگاه "ایران فارما" در محل مصلای امام خمینی تهران افزود: ایران از نظر سلامت در جنبه‌های مختلف، از جمله تجهیزات پزشکی، خدمات سلامت، درمان و دارو دارای اعتبار بین‌المللی است و باید از این فرصت استفاده و علاوه بر تلاش برای توسعه این صنعت، اقدامات جدی در موضوع تجارت خارجی این حوزه آغاز شود.

وی با بیان اینکه ارتقای صادراتی منجر به ارتقای تراز ارزی می‌شود، گفت: در سال‌های اخیر شکاف صادرات غیرنفتی و واردات کاهش یافته است به طوری که سال گذشته ۵۲ میلیارد دلار واردات انجام شد و در مقابل صادرات غیرنفتی ۴۸.۵ میلیارد دلار بود.

 وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: صادرات محصولات خام و نیمه خام گرچه ارزآوری به دنبال دارد، اما برای کشور قدرت آفرین نیست. اما حوزه تجهیزات پزشکی و دارو می‌تواند برای کشور قدرت آفرین باشد و این مهم به ویژه در حوزه دارو‌های زیست فناوری و تجهیزات پزشکی قابل دستیابی است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما