۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶
کد مطلب : ۳۶۱۶

بخاطر تحریم ها تست داروهای MS را انجام نمی دهند

نایب رئیس انجمن «ام اس» گفت: برای مصرف برخی از داروها یا ادامه آن‌ها در بیماران MS نیاز به تست‌هایی است که باید خارج از کشور انجام شود اما بخاطر تحریم ها انجام نمی دهند.
بخاطر تحریم ها تست داروهای MS را انجام نمی دهند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دکتر محمدعلی صحراییان افزود: داروهایی وجود دارد که برای برخی بیماران مناسب است اما به دلیل تحریم‌ها نمی‌توانیم تستش را انجام دهیم و بیمار مجبور است داروی دیگری استفاده کند، قبلا این تست‌ها به خارج از کشور ارسال می‌شد و آزمایش‌های لازم بر روی آن انجام می‌شد، اکنون این مسیر بسته شده و اعلام کردند که به دلیل تحریم‌ها این تست را انجام نمی‌دهیم.

وی گفت: طبق آخرین آمار ثبت شده در کشور حدود ۹۷ هزار بیمار مبتلا به ام‌اس داریم. مجموعه هزینه‌های کاردرمانی و توانبخشی و مراقبت کامل برای یک بیمار ام‌اس وابسته به ویلچر بدون پوشش بیمه‌ای، ماهانه رقمی بین شش تا ۱۰ میلیون تومان است.

دکتر صحراییان عنوان کرد: برخی از داروهای بیماران ام‌اس به صورت رایگان به این بیماران عرضه می‌شود و برخی دیگر که قیمت‌های بالاتری دارند، تحت پوشش بیمه هستند.

نایب رییس انجمن ام‌اس ایران افزود: از آنجایی که علت بیماری ام‌اس به صورت قطعی مشخص نیست، در حوزه پیشگیری توصیه جدی را نداریم، اما با این حال به نظر می‌رسد که کاهش استرس‌های اجتماعی، استفاده از ویتامین D، ورزش در زمان نوجوانی و جوانی، پرهیز از سیگار و دخانیات مهم‌ترین فاکتورهای ارائه شده در زمینه پیشگیری از بیماری ام‌اس باشند؛ به طوری که گفته می‌شود اگر در جامعه‌ای سیگار در بین نوجوانان و جوانان برچیده و ترک شود، ۱۵ درصد از بروز بیماری ام‌اس کاهش پیدا می‌کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما