۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۴
کد مطلب : ۳۶۲۱

داروهای ایرانی به روسیه صادر می شوند

رییس سازمان توسعه تجارت گفت: بازار دارویی روسیه ارزشی ۲۰ میلیارد دلاری دارد و ایران برای ورود به این بازار برنامه ریزی کرده است.
داروهای ایرانی به روسیه صادر می شوند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ علی‌رضا پیمان پاک افزود: کار از چند ماه پیش آغاز شده و اکنون توافقات خوبی در خصوص صادرات داروهای ضد سرطان انجام شده است.

 معاون وزیر صنعت عنوان کرد: با خروج شرکت‌های غربی از این کشور به علت تحریم‌ها، بازار مناسبی پیش روی شرکت‌های ایرانی قرار گرفته که می‌توان از آن بهره برد.

وی ادامه داد: سازمان توسعه تجارت نیز مجموعه‌های متناظر خود و خریداران و اتحادیه‌های مهم و بزرگ روس را پای میز مذاکره می‌آورد تا در این مذاکرات با حاصل شدن شناخت طرف مقابل از توانمندی ایرانی‌ها، توافقات نهایی انجام شود.

رئیس سازمان توسعه تجارت همچنین به پشتیبانی این سازمان از صادرات تجهیزات پزشکی اشاره کرد و افزود: در این راستا حل مشکلات تبادلات مالی، افتتاح حساب کارگزاری میان بانک‌های ایرانی و روس، تامین مالی برای اعتبار خرید، صدور ضمانت و بیمه نامه‌ها و بحث رجیستری سریع دارو و تجهیزات پزشکی در روسیه در حال پیگیری و انجام است.

وی همچنین به رفع مشکلات حمل و نقل و گمرکی صادرات دارو و تجهیزات پزشکی اشاره کرد و گفت: در این بخش می‌توان از ظرفیت کریدور سبز استفاده کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما