۱
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۱
کد مطلب : ۳۶۲۲

واکسن سرطان تا ۲۰۳۰ می‌آید

متخصصین شرکت فایزر بیونتک اعلام کردند که تا سال ۲۰۳۰ واکسن سرطان می تواند در دسترس قرار گیرد.
واکسن سرطان تا ۲۰۳۰ می‌آید
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دو متخصص آلمانی موثر در تولید واکسن کرونا اعلام کردند که کسب موفقیت در تولید واکسن فایزر بیونتک علیه کووید-۱۹، می‌تواند برای آزمایشات ما روی سرطان کمک کننده باشد و ما به پیشرفت هایی در این زمینه دست یافته ایم.

استفاده آنها از فناوری mRNA در همه گیری کرونا موفقیت آمیز بود و این زوج آلمانی اظهار داشتند که این تجربه عامل مشوقی در تحقیقات روی واکسن سرطان بوده است.

در حالیکه واکسن های معمولی با استفاده از شکل ضعیف شده ویروس تولید می شوند، واکسن های مبتنی بر mRNA فقط از کد ژنتیکی ویروس استفاده می کنند.

واکسن مبتنی بر mRNA بعد از تزریق، وارد سلول‌ها شده و در نتیجه آنتی‌ژن‌هایی ایجاد می‌شود که توسط سیستم ایمنی تشخیص داده شده و آن را برای مبارزه با بیماری آماده می‌کند.

این محققان در پاسخ به این پرسش که چه زمانی ممکن است بسیاری از بیماران در سراسر جهان به واکسن های سرطان دسترسی داشته باشند، اعلام کردند: ممکن است پیش از سال ۲۰۳۰ این اتفاق بیفتد.

به گفته آنان، آنچه در طول دهه‌ها برای تولید واکسن سرطان انجام گرفته، حمایت کننده توسعه واکسن کووید-۱۹ بوده است و اکنون واکسن کووید-۱۹ و تجربه بدست آمده در ساخت آن میتواند برای آزمایشات روی سرطان کمک کننده باشد.

آنان اظهار داشتند: یاد گرفته ایم که چگونه بهتر و سریعتر واکسن تولید کنیم. همچنین می‌دانیم که چگونه سیستم ایمنی نسبت به واکسن‌های مبتنی بر mRNA واکنش نشان می دهد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما