۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۳
کد مطلب : ۳۸۴۸

موفقیت واکسن سرطان پوست مدرنا در مرحله دوم کارآزمایی

شرکت مدرنا از نتایج موفقیت آمیز واکسن سرطان پوست خود موسوم به «mRNA-۴۱۵۷/V۹۴۰» در فاز دوم کارآزمایی بالینی خبر داد.
موفقیت واکسن سرطان پوست مدرنا در مرحله دوم کارآزمایی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ نخستین نتایج حاصل از آزمایش واکسن mRNA علیه سرطان پوست نشان داد که روند درمان ۴۴ درصد از بیماران حاضر در این آزمایش بهتر از بیمارانی بوده که فقط از درمان‌های معمولی استفاده می‌کنند، این واکسن برای هر بیمار شخصی‌سازی شده است.

به دنبال موفقیت باورنکردنی واکسن‌های کووید-۱۹ مبتنی بر آران‌ای پیام‌رسان در سال ۲۰۲۰، پژوهش روی این فناوری به سرعت تغییر کرد تا پتانسیل آن برای درمان سرطان کشف شود. در حال حاضر «ملانوما» (Melanoma) نخستین هدف اصلی حوزه سرطان برای این فناوری است و هر دو شرکت بزرگ فایزر و مدرنا که از این فناوری استفاده می‌کنند، در مرحله فاز دوم آزمایش‌های انسانی هستند.

بیانیه جدید مدرنا اکنون نخستین داده‌های مربوط به آزمایش‌های انسانی فاز دوم فناوری آران‌ای پیام‌رسان را در مورد سرطان ارائه می‌دهد. این واکسن شخصی‌سازی‌شده مبتنی بر آران‌ای پیام‌رسان، از نمونه ملانومای بیمار ایجاد می‌شود و حداکثر ۳۴ نشانگر آنتی‌ژنی منحصربه‌فرد را هدف قرار می‌دهد. ایده این است که واکسن می‌تواند به آموزش سیستم ایمنی بدن برای هدف قرار دادن سلول‌های تومور کمک کند.

مدرنا قصد دارد از ابتدای سال ۲۰۲۳، فاز سوم آزمایش واکسن سرطان پوست خود را آغاز کند و در حال بررسی سایر اهداف برای این فناوری در حوزه سرطان است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما