۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷
کد مطلب : ۳۶۴۰

شروط تبدیل داروخانه عادی به شبانه روزی

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: بر اساس آئین نامه‌ خرداد ۱۴۰۰ هر شهر می‌تواند بی نهایت داروخانه داشته باشد اما داروخانه‌های روازنه برای تبدیل به شبانه روزی باید چندین شرط را رعایت کنند و برای ساعات شب نیز مسئول فنی معرفی کنند.
شروط تبدیل داروخانه عادی به شبانه روزی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ سیدعلی فاطمی افزود: برای داروخانه روزانه ۳۰ متر کفایت می کند اما شبانه روزی باید حداقل ۴۰ متر مربع باشد، فعالیت داروخانه روزانه بین ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب است اما شبانه روزی باید از ۱۰ شب تا ۸ صبح نیز فعال باشد.

وی ادامه داد: هزینه مسئول فنی بالا است و کسی که داروخانه شبانه روزی تاسیس می‌کند، باید هزینه مسئول فنی با قابلیت و توانایی بالا را تقبل کند.

فاطمی گفت: سازمان غذا و دارو مسئول مستقیم بازرسی‌ها نیست و معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی بر ساعات فعالیت داروخانه ها نظارت می‌کنند. هر داروخانه‌ای باید ساعات باز بودنش در رویت باشد؛ یعنی در پروانه داروخانه مشخص باشد داروخانه در چه ساعاتی باز و بسته است و همچنین باید به معاونت غذا و داروی دانشگاه اعلام بشود.

نایب رییس انجمن داروسازن ایران هشدار داد: در صورتی که داروخانه‌ای برخلاف ساعات اعلامی خود باز یا بسته باشد، تخلف محسوب شده و بازرسان معاونت غذا و داروی دانشگاه‌ها آن را گزارش می‌دهند.

وی درباره توزیع نادرست داروخانه ها گفت: تاسیس داروخانه اکنون آزاد شده است یعنی هر فرد دارای شرایط در هر جا که بخواهد می‌تواند داروخانه تاسیس کند، این از نظر کارشناسی مطلوب نیست و به همین دلیل است که داروخانه ها بیشتر در مکان‌هایی هستند که تعداد مطب پزشک در آن جا بیشتر است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما