۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴
کد مطلب : ۳۶۴۳

برخورد با شرکت‌های پخش بخاطر عدم ثبت اطلاعات در تیتک

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: سازمان غذا و دارو در راستای ارزیابی کیفیت ثبت اطلاعات در سامانه تیتک اقدام به رتبه بندی شرکت‌های پخش کرده است و با شرکت‌های پخش متخلف برخورد قانونی صورت می گیرد.
برخورد با شرکت‌های پخش بخاطر عدم ثبت اطلاعات در تیتک
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دکتر حسین شمالی افزود: مجوز فعالیت یک شرکت پخش دارویی سراسری و یک شرکت پخش دارویی استانی در قزوین به علت عدم ثبت اطلاعات در سامانه (TTAC) ابطال شده است.

وی ادامه داد: در راستای صیانت از سلامت عمومی مردم و ایجاد عدالت در دسترسی به فرآورده‌های سلامت محور از جمله دارو، همواره فعالیت شرکت‌های پخش دارویی توسط معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور و سازمان غذا و دارو مورد نظارت و ارزیابی قرار گرفته و با شرکت‌های پخش متخلف برخورد‌های قانونی صورت می‌گیرد.

دکتر شمالی تصریح کرد: به موجب قانون شرکت‌های پخش دارویی موظف به ثبت اطلاعات دارو‌های دریافتی از تامین کننده و فروخته شده به داروخانه‌ها در سامانه تیتک هستند، این اطلاعات باید به صورت کامل و به‌موقع در سامانه ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت فرآورده‌های سلامت (TTAC) ثبت شود تا ضمن فراهم شدن امکان کنترل اصالت دارو برای آحاد مردم، امکان خروج دارو از شبکه (قاچاق) به حداقل رسیده و امکان ردیابی لحظه‌ای میسر شود.

وی خاطرنشان کرد: اخیرا فعالیت شعبه غرب تهران یک شرکت پخش سراسری بزرگ به علت اعطای جوایز غیر قانونی به داروخانه‌ها و در استان مرکزی فعالیت یک شرکت پخش سراسری بزرگ به علت عدم رعایت عدالت در توزیع دارو (سوسپانسیون‌های خوراکی آنتی بیوتیک) تعلیق شده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما