۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
کد مطلب : ۳۶۴۶

موج مراجعات مبتلایان به آنفلوانزا در بیمارستان کودکان

بیمارستان های ویژه کودکان این روزها شاهد افزایش مراجعات با علائم سرماخوردگی و آنفلوانزا هستند و راهروهای بیمارستان ها مملو از پدر و مادرانی است که منتظرند تا نوبت ویزیت فرزندشان شود.
موج مراجعات مبتلایان به آنفلوانزا در بیمارستان کودکان
 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ بررسی های میدانی نشان می دهد که در پاییز امسال شیوع آنفلوانزا شدت گرفته و اورژانس بیمارستان‌ها در ساعات مختلف شبانه روز شاهد حضور کودکانی هستند که دچار این ویروس شده اند.

شهنام عرشی سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، می‌گوید: ۵۰ درصد موارد سرماخوردگی را افراد مبتلا به آنفلوانزا تشکیل می‌دهند. شیوع آنفلوانزا همواره از اواسط آبان شروع می‌شود اما امسال ۴ هفته زودتر درگیر این بیماری شدیم.

وی تاکید کرد:بیش از ۹۵ درصد موارد آنفلوآنزا در کشور ما نوع A است و در سایر کشورها هم این روند مشاهده می‌شود، بر این اساس یک سوم موارد آنفلوآنزا در کشور H1 N1 و حدود دو سوم نیز نوع N2H3 است.

      

ابراهیم قادری رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت نیز در اینباره گفت: سطح ایمنی عموم جامعه بویژه کودکان در برابر ابتلا به آنفلوآنزا و ویروس های تنفسی پایین آمده به همین دلیل این قشر از افراد در معرض مبتلا شدن به این بیماری هستند، در واقع در ماههای آینده طغیان این ویروس تنفسی را تجربه خواهیم کرد.

      
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما