۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۴
کد مطلب : ۳۶۶۶

تغییر الگوی مصرف علت کمبود آنتی‌بیوتیک

رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو گفت: تغییر الگوی مصرف دارو یکی از اصلی‌ترین دلایل کمبود آنتی بیوتیک است.
تغییر الگوی مصرف علت کمبود آنتی‌بیوتیک
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ آقای ناصر ریاحی با بیان اینکه هیچ احتکار یا کم کاری صورت نگرفته، افزود: در ماه های گذشته بخاطر مصرف پایین حتی تاریخ مصرف محصولات یکی از تولیدکنندگان گذشت و مجبور شد آنتی بیوتیک‌های تولیدی را از بین ببرد اما اخیرا در کنار کرونا، شاهد افزایش سایر بیماری‌های مسری نیز بودیم که این مسئله منجر به افزایش تقاضا برای آنتی بیوتیک شد.

 وی ادامه داد: مصرف پایین در ماه های گذشته باعث شده بود برخی شرکت‌ها میزان تولید خود را کاهش دهند و با تغییر الگوی مصرف، کمبودهایی در بازار مشاهده شد.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: از طرفی این احتمال وجود داشت که با وارد شدن داروهایی با مبنای ارزی جدید به بازار، قیمت‌ها دوگانه شود، سازمان غذا و دارو تصمیم گرفت که تا زمانی که داروهای تولید شده با ارز ترجیحی به پایان نرسیده‌اند، داروهای جدید وارد بازار نشوند. البته ما معتقدیم شیوه‌های دیگری نیز برای مدیریت این موضوع وجود داشت اما به هر حال این شیوه اجرایی شد.

وی در خصوص امکان واردات این داروها گفت: ما شرکت‌هایی داریم که به شکل فوریتی امکان ورود به بازار و تامین نیازهای کشور را دارند. در کشورهای منطقه و همسایه نیز عمده فروشان دارو هستند که امکان خرید از آنها در زمانی بسیار کوتاه وجود دارد و از این رو جای نگرانی نیست.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما