۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
کد مطلب : ۳۶۶۸

تامین اجتماعی پول ندهد داروخانه ها قطع همکاری می کنند

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران با اشاره به تداوم عدم پرداخت بدهی‌های تأمین اجتماعی به داروخانه‌ها از احتمال قطع همکاری داروخانه‌ها با این سازمان بیمه‌گر خبر داد.
تامین اجتماعی پول ندهد داروخانه ها قطع همکاری می کنند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ علی فاطمی افزود: هدف اصلی طرح دارویار به حداقل رساندن کمبودها و ارزان ماندن قیمت دارو بود که الان هدف ارزان بودن دارو محقق شده اما هزینه این ارزانی را داروخانه‌های خصوصی پرداخت می‌کنند و بیمه تأمین اجتماعی هنوز یارانه مرداد و شهریور را واریز نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه یارانه دارو هنوز نسیه است، گفت: اگر بیمه تأمین اجتماعی به همین وضع ادامه دهد، احتمال قطع همکاری داروخانه ها وجود دارد، چون قیمت واقعی دارو افزایش پیدا کرده است.

نایب رئیس انجمن داروسازان با اشاره به اینکه بخش دیگری از اهداف طرح دارویار افزایش دسترسی به داروی باکیفیت برای مردم بود، گفت: این هدف نه تنها محقق نشد که حتی برعکس شد و به جای اینکه کمبودهای دارویی کمتر شود، این کمبودها افزایش پیدا کرد.

وی افزود: وزارت بهداشت اکنون با واردات دارو موافقت کرده اما این موضوع نیز دیر انجام شد. این اقدام دیر هنگام نیز نتوانست کمبودهای این مدت اخیر را جبران کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما