۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷
کد مطلب : ۳۶۷۸

بیمه سلامت بودجه ۱۰۰ میلیاردی توانبخشی را در حساب خود نگه‌داشته

ریس کمیته بهزیستی و توانبخشی کمیسیون بهداشت مجلس گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان در لایحه بودجه ۱۴۰۰ از محل هدفمندی یارانه ‎ها برای پوشش خدمات توانبخشی پیش‌بینی شد که بر اساس گزارش دیوان محاسبات متاسفانه تا پایان همان سال از این مبلغ تنها ۲۴۰ میلیون تومان هزینه شده و ۹۹ میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان در حساب بیمه سلامت رسوب کرده است.
بیمه سلامت بودجه ۱۰۰ میلیاردی توانبخشی را در حساب خود نگه‌داشته
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ محمدعلی محسنی بندپی افزود: در حالی که افراد دارای معلولیت به ویژه بیماران دارای ضایعه نخاعی از لحاظ پرداخت هزینه های درمان در سختی هستند اما متاسفانه مسئولان مربوطه این منابع را در جای خود هزینه نکردند و این اقدام فاجعه بار است.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی اقتصادی که دولت و مجلس وقت می گذارند و اعتباری را برای حوزه ای پیش بینی و اختصاص می دهند و از سویی افرادی نیز منتظر هزینه کرد و دریافت این اعتبارات هستند متاسفانه سازوکار استفاده از این اعتبارات در برخی از دستگاه های اجرایی دیده نمی شود.

محسنی بندپی یادآور شد: البته در این رابطه مجلس بیش از همه قصور دارد زیرا اگر از تصویب قوانین و مصوبات مکرر و اضافی که برخی از آنها هیچ وقت به مرحله اجرا درنمی آیند دست بردارد، می تواند نظارت خود را تقویت کند. 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: ضعف عملکرد برخی مدیران در هزینه کرد دیرهنگام اعتبارات باعث می شود مجموعه‌ای که باید از خدمات بهره‌مند شوند، بی نصیب بمانند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما