۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
کد مطلب : ۳۶۸۳

ماجرای مابه‌التفاوت داروهای تامین شده با ارز ترجیحی و فروخته شده با ارز آزاد

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس گفت: بر اساس بررسی‌های اولیه میزان مابه التفاوتی که بین نرخ جدید و قدیم پس از حذف ارز ترجیحی در طرح دارویار ایجاد شده حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان است.
ماجرای مابه‌التفاوت داروهای تامین شده با ارز ترجیحی و فروخته شده با ارز آزاد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ علی خضریان در توضیح جلسه کمیسیون اصل نود با وزیر بهداشت و معاونان این وزارت‌خانه به منظور پیگیری وضعیت اخذ مابه التفاوت از اعضای زنجیره تولید و توزیع در طرح دارویار افزود: مقرر شد کارگروهی متشکل از کمیسیون اصل نود و وزارت بهداشت تشکیل شده و ظرف حداکثر دو هفته نتیجه را اعلام کنند تا وزارت بهداشت در خصوص اخذ این مبلغ از اعضای زنجیره با اعلام برنامه زمان‌بندی اقدام نماید.

وی از تذکر اعضای این کمیسیون به وزیر بهداشت برای رفع مشکل کمبود دارو خبر داد و گفت: سوء مدیریت و ترک فعل در این موضوع برای اعضای کمیسیون محرز است.

خضریان تصریح کرد: اینکه با توجه به شرایط ارزی کشور و نیازهای روز چه دستگاهی مسئولیت پیش‌بینی این شرایط و کدام مجموعه‌ها جهت تامین دارو اقدام می‌کردند، نیاز به بررسی بیشتر دارد. البته کمیسیون به وزیر بهداشت تذکر داد که هرچه سریعتر این مشکل مرتفع شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نود همچنین اظهار کرد: از سال ۱۳۹۲ مصوب شده تا سامانه ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت دارو (تیتک) با هدف ردیابی و رهگیری کالاهای سلامت‌محور راه اندازی شود اما پس از گذشت ۹ سال هنوز این سامانه تکمیل نشده است. موضوع در جلسه مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد که اولاً وزارت بهداشت حداکثر تا یکشنبه هفته آینده دستگاه‌هایی که در این خصوص همکاری نمی‌کنند را به کمیسیون معرفی کرده و ثانیاً کارگروهی متشکل از کمیسیون اصل نود و وزارت بهداشت تکالیف باقیمانده برای راه اندازی کامل این سامانه را اعلام کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما