۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۳
کد مطلب : ۳۶۸۴

درآمد ۳۶ میلیارد دلاری فایزر از فروش واکسن کرونا در سال ۲۰۲۲

شرکت داروسازی فایزر اعلام کرد که سود حاصل از فروش واکسن‌های کرونا در سه ماهه اخیر افزایش یافته است و در نتیجه درآمدی که برای سال ۲۰۲۲ حدود ۳۴ میلیارد دلار تخمین زده شده بود با دو میلیارد دلار افزایش به ۳۶ میلیارد دلار می رسد.
درآمد ۳۶ میلیارد دلاری فایزر از فروش واکسن کرونا در سال ۲۰۲۲
به گزارش پایگاه پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ ارزیابی جدید این شرکت همچنین نشان می‌دهد که درآمد حاصل از فروش داروی «پاکسلووید» برای درمان کووید-۱۹ در طول سال جاری میلادی در حد همان ارزیابی قبلی و ۲۲ میلیارد دلار خواهد بود.

فایزر اعلام کرد: فروش واکسن‌های کرونا برای مدتی طولانی ادامه پیدا می‌کند و از این طریق میلیاردها دلار بر درآمد خود خواهد افزود.

آلبرت بورلا مدیرعامل فایزر گفت: با گذشت بیش از دو سال از شروع همه‌گیری کرونا، درآمد حاصل از فروش واکسن و داروهای کووید-۱۹ در سال‌های آینده نیز رقم چشمگیری خواهد بود هر چند به احتمال فراوان در مقایسه با سال ۲۰۲۲ کاهش خواهد یافت.

وی افزود: ارزیابی ما این است که درآمد ما از محل فروش واکسن و داروهای کووید-۱۹ در سال‌های آینده نیز چندین میلیارد دلار خواهد بود و این به ما اطمینان مالی بیشتری می دهد تا با چالش‌های فروش سایر محصولات مقابله کنیم.

آلبرت بورلا گفت: شرکت فایزر قصد دارد طی یک سال و نیم آینده ۱۹ داروی جدید به بازار عرضه کند. چند مورد از این محصولات جدید از جمله داروهایی برای درمان ویروس سین سیشیال تنفسی (آر اس وی) کولیت اولسراتیو و داروی میگرن به احتمال فراوان فروش قابل ملاحظه‌ای خواهند داشت.

با تداوم واکسیناسیون عمومی در آمریکا و به خصوص ایجاد مصونیت در برابر انواع ویروس‌های سویه اومیکرون، درآمد حاصل از فروش واکسن کووید-۱۹ طی سه ماهه اخیر حدود ۸۳ درصد افزایش یافته است.

آمارهایی که شرکت فایزر منتشر کرده است نشان می‌دهد که سود این شرکت در سه ماهه اخیر حدود ۸.۶ میلیارد دلار بوده که در مقایسه با بازه زمانی سال قبل شش درصد بیشتر است ولی همزمان درآمد آن با حدود شش درصد کاهش در مقایسه با سال گذشته به حدود ۲۲.۶ میلیارد دلار رسیده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما