۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹
کد مطلب : ۳۶۹۲

مثلث ویروس های تنفسی در آمریکا با بالاترین آمار شیوع در دهه اخیر

شیوع سه بیماری تنفسی ناشی از ابتلا به ویروس‌های آنفولانزا، کووید-۱۹ و ویروس سن‌سیشیال تنفسی بیمارستان‌های آمریکا را برای پذیرش بیماران در شرایط ویژه ای قرار داده است.
مثلث ویروس های تنفسی در آمریکا با بالاترین آمار شیوع در دهه اخیر
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ خوزه رومرو مدیر مرکز ملی ایمن سازی و بیماری‌های تنفسی در ایالات متحده گفت: سیستم نظارت بر ویزیت‌های اورژانسی و سرپایی افراد دارای علائم سرماخوردگی (مانند تب، گلودرد، و غیره)، بیماران زیادی را ثبت کرده است و ما شاهد بالاترین میزان بستری شدن‌های مرتبط با بیماری آنفولانزا در بیمارستان‌ها طی یک دهه اخیر هستیم.

وی با ابراز تاسف از فوت دو کودک بیمار افزود: گمان می‌بریم که بسیاری از کودکان برای اولین بار در معرض برخی از ویروس‌های تنفسی قرار دارند، زیرا در طول همه‌گیری کووید به لطف اقدامات پیشگیرانه‌ای چون زدن ماسک و دوری جستن از محیط‌‌های شلوغ از خطر ابتلا به این ویروس‌ها تا حد زیادی جلوگیری شده بود.

این پدیده در سایر نقاط جهان نیز مشاهده می‌شود؛ از جمله در فرانسه که با اپیدمی بزرگ برونشیولیت یا التهاب نایژک مواجه است. شایع ترین علت برونشیولیت، عفونت از طریق ویروس سنسیشیال تنفسی است.

علائم بیماری‌های ناشی از ابتلا به ویروس‌های تنفسی سه گانه آنفولانزا، کرونا و سیسیشیال می تواند از یک بیماری به بیماری دیگر مشابه باشد.

اگرچه اکثر بیماران مبتلا به ویروس‌های تنفسی ظرف یک یا دو هفته بهبود می یابند اما جمعیت خاصی مانند کودکان خردسال یا افراد مسن در معرض خطر ابتلا به موارد شدید‌تر هستند.

کارشناسان می گویند هنوز مشخص نیست که آیا سویه ویروس آنفولانزایی که امسال در گردش است باعث موارد شدیدتر بیماری می شود یا خیر؟ اما مسلم این است که فصل شیوع بیماری‌های عفونی و تنفسی ناشی از ابتلا به ویروس خیلی زود شروع شده است.

از سوی دیگر بر اساس آمار رسمی منتشر شده در ایالات متحده همچنان بیش از ۲۷۰ هزار مورد ابتلا به بیماری کووید۱۹ به صورت هفتگی در این کشور ثبت می‌شود.

واکسنی علیه ویروس سنسیشیال تنفسی هنوز برای استفاده شهروندان در دسترس نیست، اما شرکت داروسازی فایزر در آمریکا این هفته از نتایج مثبت یک آزمایش بالینی خبر داده که می‌تواند برای تولید و در دسترس قرار گرفتن چنین واکسنی در سال های آینده امیدبخش باشد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما