۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۱
کد مطلب : ۳۶۹۸

طغیان وبا در لبنان؛ درخواست کمک ۱۰ میلیون دلاری

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد که کمک ۱۰/۲ میلیون دلاری برای مقابله با شیوع وبا در لبنان مورد نیاز است.
طغیان وبا در لبنان؛ درخواست کمک ۱۰ میلیون دلاری
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ نماینده سازمان جهانی بهداشت در لبنان گفت: لبنان در برابر وبا آسیب پذیر است و این موضوع به دلیل طولانی شدن شرایط بد اقتصادی و دسترسی کم به آب سالم و خدمات بهداشتی تشدید شده است.

وی همچنین افزود: ما باید اطمینان حاصل کنیم که مردم به خدمات بهداشتی و آب سالم دسترسی دارند و نحوه مقابله با وبا در صورت ابتلا را به آنها آموزش دهیم.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت لبنان، از اکتبر امسال تاکنون ۲۵۲۴ مورد ابتلا به وبا در این کشور به ثبت رسیده که ۴۱۶ مورد از آن ها تایید شده آزمایشگاهی هستند. همچنین ۱۸ مورد مرگ ناشی از این بیماری در این کشور به ثبت رسیده است.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده که در تاریخ شش اکتبر سال جاری وزارت بهداشت لبنان دو مورد تایید شده ابتلا به وبا را در بخش شمالی این کشور گزارش کرده که اولین شیوع این بیماری در این کشور از سال ۱۹۹۳ میلادی بودند.

"فراس ابیاد" وزیر بهداشت موقت لبنان نیز اخیرا هشدار داد که اگر این کشور نتواند شیوع وبا را مهار کند، ممکن است این بیماری در لبنان بومی شود.

سوریه، کشور همسایه لبنان نیز که بخاطر جنگ به حدود دو سوم تصفیه خانه‌های آب، نیمی از ایستگاه‌های پمپاژ و یک سوم ذخایر یا برج‌های آبِ آن آسیب‌‌های جدی وارد شده، ماه سپتامبر گذشته تحت تأثیر یک اپیدمی وبا قرار گرفت.

سازمان جهانی بهداشت در بیانیه خود یادآور شده است که سویه وبا شناسایی شده در لبنان با آنچه هم‌اکنون در سوریه شایع است شباهت دارد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما