۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲
کد مطلب : ۳۶۹۹

جزئیات ارسال دارو به منزل بیماران خاص

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت با اشاره به اجرای طرح دارو رسانی درب منزل بیماران خاص و صعب‌العلاج گفت: زمانی که پزشک دارو را برای این بیماران در نسخه الکترونیک ثبت می کند، کد رهگیری به داروخانه‌ ۱۳ آبان می‌رود و سپس با رعایت زنجیره سرما دارو به آدرس بیمار ارسال می‌شود.
جزئیات ارسال دارو به منزل بیماران خاص
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دکتر مهدی رضایی افزود: در این طرح مراکز دانشگاهی ما به شکل علمی با رعایت حفظ سلامت و ایمنی دارو، کار دارورسانی را انجام می‌دهد. پس از ارسال دارو مشاوره تلفنی داروساز با بیمار هم انجام می‌شود تا سوالات بیمار را پاسخ دهد و خلاء عدم حضور داروساز رفع شود.

وی ادامه داد: این طرح در شهر تهران با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی تهران و داروخانه ۱۳ آبان برای گروه هدف بیماران ام اس آغاز شده است.

دکتر رضایی تصریح کرد: اسامی این بیماران برای ما مشخص است و ابتدا با بیمار تماس می‌گیریم تا ببینیم تمایلی به دریافت دارو درب منزل دارد یا خیر؟ که در این مرحله آزمایشی ۶۰ درصد بیماران گروه هدف در تهران با دریافت دارو درب منزل موافقت کردند. 

وی گفت: در استان تهران ۱۳ هزار و ۴۰۰ بیمار خاص داریم که از این تعداد ۶۸۰۰ نفر مبتلا به ام‌اس هستند و مقرر شد برای این دسته از بیماران دارورسانی درب منزل انجام شود.

معاون بیمه سلامت افزود: پس از سه ماه ارزیابی طرح، هزینه اثربخشی و دستاوردهای آن انجام می‌شود تا ببینیم آیا می‌توان در مورد سایر بیماری‌های خاص و حتی در سایر کلانشهرها هم این برنامه را دنبال کرد یا خیر.

رضایی در پایان بیان کرد: برای طرح دارورسانی درب منزل، بیماران خاص ریالی پرداخت نخواهند کرد و تمام هزینه‌ها بر عهده سازمان بیمه‌ سلامت است. در صورت گسترش طرح به سایر بیماران ممکن است سازمان تصمیم دیگری اتخاذ کند، اما اکنون طرح دارورسانی درب منزل بیماران خاص رایگان است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما