۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۹
کد مطلب : ۳۷۳۸

وزیر بهداشت: تعارض منافع در سازمان غذا و دارو خط قرمز ماست

وزیر بهداشت گفت: در سازمان غذا و دارو تعارض منافع و سواستفاده خط قرمز ما محسوب می‌شود و مسئولان غذا و دارو در مرکز و استان‌ها بدانند که کوچکترین سوءاستفاده‌ای تحمل نخواهد شود و اغماضی هم صورت نخواهد گرفت.
وزیر بهداشت: تعارض منافع در سازمان غذا و دارو خط قرمز ماست
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دکتر بهرام عین اللهی در همایش معاونان غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اظهار کرد: باید سیستم‌های نوین نظارتی در سازمان غذا و دارو مورد استفاده قرار گیرد و نظارت‌ها مستمر باشد و هیچ داروخانه ای در بخش دولتی به بخش خصوصی واگذار نشود.

وی با بیان اینکه در طرح دارویار همه اجزا برنامه ریزی و پیش بینی شده بود، تصریح کرد: بحث دارو بسیار پیچیده است و از همه کسانی که صنایع دارویی را در این شرایط سرپا نگه داشتند، قدردانی می‌کنیم چراکه تحریم‌ها را بی اثر کردند. نمایندگان مجلس شرط کرده بودند که قیمت دارو نباید افزایش یافته و نرخ آن باید مانند شهریور سال ۱۴۰۰ باشد که بهترین راه برای تحقق آن اجرای طرح دارویار بود.

دکتر عین اللهی با تاکید بر اینکه برای داروسازان منافع ملی باید در اولویت باشد نه منافع محلی، گفت: فرآیند توزیع دارو باید بر اساس آمایش سرزمینی صورت گیرد و در شرایط فعلی باید در تمام زمینه‌های بهداشتی و درمانی به صورت جهادی و شبانه روزی کار کنیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما