۱
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۴
کد مطلب : ۳۷۵۶

سل سپت خارجی نمی دهند؛ داخلی هم عوارض دارد

نائب رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران لوپوس گفت: واردات دارو کم شده و دولت اعلام کرده که سل سپت خارجی فقط به بیماران پیوندی تعلق بگیرد و از آن طرف نمونه ایرانی را با هر نوع عوارض و عواقبی که می‌تواند به کلیه و قلب و مغز بیمار لوپوس بزند به این بیماران بدهند.
سل سپت خارجی نمی دهند؛ داخلی هم عوارض دارد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ امیرحسین مسرور افزود: داروی سل سپت را هم بیماران پیوند کلیه استفاده می‌کنند و هم بیمارانی که نیاز به دارو‌های سرکوب‌گر سیستم ایمنی دارند، از شهریور سال گذشته بخشنامه‌ دادند که فقط بیماران پیوندی از نمونه خارجی‌ استفاده کنند و بقیه بیماران برند داخلی مصرف کنند.

وی ادامه داد: همچنین دارو سر وقت به دست بیمار نمی‌رسد یا سهمیه داروخانه‌ها نسبت به قبل کمتر شده و نمی‌توانند به اندازه‌ای که پزشک نسخه نوشته به بیمار بدهند. در دارو‌های تخصصی بسیار مشکل پیدا کرده‌ایم.

مسرور تاکید کرد: حدود پنج ماه پیش وزارت بهداشت در جلسه‌ای به ما قول همکاری دادند که این دارو‌ها به راحتی میان بیماران خاص توزیع شود. چند وقتی هم توزیع نسبتا راحت‌ بود ولی الان به مشکل برخوردیم.

نائب رئیس انجمن حمایت از بیماران لوپوس گفت: به دلیل عوارض نوع داخلی دارو سل سپت برای بیماران لوپوس، پزشک متخصص مصرف خارجی آن را توصیه کرده است. معاون وزیر بهداشت این توصیه را نادیده گرفته و گفته است از تولید داخل این دارو استفاده و به بیماران خود هم آن را توصیه کنید. صحبت این است که وقتی پزشک متخصص توصیه کرده که از برند خاص دارویی استفاده شود، حتما ویژگی خاصی را در نظر گرفته که عوارض کمتری را برای بیماران دارد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما