۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۵
کد مطلب : ۳۷۶۷

کارآزمایی موفق اسپری بینی Spravato در افسردگی مقاوم به درمان

شرکت جانسون اعلام کرد که اسپری بینی Spravato در یک کارآزمایی بالینی توانسته عملکرد موفقی در برابر افسردگی مقاوم به درمان نشان دهد.
کارآزمایی موفق اسپری بینی Spravato در افسردگی مقاوم به درمان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ شرکت جانسون و جانسون در یک کارآزمایی بالینی اسپری خود را با قرص کوتیاپین شرکت آسترازنکا مقایسه کرده است و می گوید این اسپری بعد از ۳۲ هفته مصرف توانسته ۵۵ درصد بیماران را بهبود دهد.

داروهای کوتیاپین با عناوین Seroquel و Seroquel XR برای درمان اسکیزوفرنی و اختلال دوقطبی استفاده می شوند که حق اختراع آنها در ایالات متحده منقضی شده است، یعنی ژنریک ها به طور گسترده در دسترس خواهند بود.

در این کارآزمایی ۶۷۶ بزرگسال مبتلا به افسردگی مقاوم به درمان (TRD) مورد بررسی قرار گرفته اند که ۳۳۶ نفر از آنها Spravato دریافت کردند و در مقابل ۳۴۰ نفر کوتیاپین طولانی رهش گرفتند.

همچنین به هر دو گروه یک مهارکننده انتخابی بازجذب سروتونین یا یک مهارکننده بازجذب سروتونین و نوراپی نفرین داده شد.

نتایج نشان داد در هشت هفته اول، 27.1٪ از بیماران گیرنده Spravato بهبود یافتند اما در مقابل بیماران کوتیاپین 17.6٪ بودند.

علاوه بر این، نرخ بهبودی برای بیمارانی که Spravato مصرف می‌کردند بعد از ۳۲ هفته به ۵۵ درصد رسید که در گروه دوم فقط ۳۷ درصد از بیماران بهبود یافته بودند.

داروی Spravato در سال 2019 بعنوان یک داروی ضد افسردگی تأییدیه FDA را دریافت کرده بود و در حال حاضر هزینه دو دوز 28 میلی گرمی Spravato را قبل از تخفیف حدود 730 دلار تعیین کرده اند.
                   
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما