۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۰
کد مطلب : ۳۷۷۱
حسینعلی شهریاری:

نارسایی های طرح دارویار را گوشزد کردیم اما نشنیدند

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با انتقاد شدید از سوء مدیریت‌ها در حوزه بهداشت و درمان گفت: اشکالات طرح «دارویار» را به مسئولان اعلام کردیم ولی گوش شنوایی در این حوزه وجود نداشت.
نارسایی های طرح دارویار را گوشزد کردیم اما نشنیدند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ حسینعلی شهریاری افزود: مدام در جلسات ستاد کرونا به سران سه قوه و دیگر مسئولان گوشزد کردیم که طرح «دارویار» با مشکلات جدی روبه‌رو است و کشور در پاییز و زمستان با گرفتاری‌های متعددی برای تأمین دارو روبه‌رو خواهد شد.

وی تصریح کرد: در جلسات علنی مجلس و جلساتی که با دولتی‌ها داشتیم بارها به صورت شفاف ایرادات و اشکالات طرح «دارویار» را به مسئولان اعلام کردیم ولی گوش شنوایی در این حوزه وجود نداشت و امروز خلأها و نارسایی‌ها مشهود شده است و مردم در تأمین دارو دچار مشکل شده اند.

شهریاری افزود: مسئولان با سوء مدیریت بر دامنه مشکلات افزوده‌اند و باید در این حوزه تصمیم‌گیری‌ها مورد بازنگری قرار گیرند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مورد اجرای طرح پزشک خانواده نیز خاطرنشان کرد: هر چند قوانین متعددی در این زمینه وجود دارد ولی عزم جدی و اراده ملی برای اجرا نیاز است تا با تأمین منابع مالی و همراهی کادر درمان شاهد اجرایی شدن این طرح باشیم.

وی گفت: در ۲ استان مازندران و فارس اجرای آزمایشی طرح پزشک خانواده را شاهد بودیم که با نواقص و اعتراض‌هایی روبه‌رو شد به گونه‌ای که خود مردم نیز از اجرای آن ناراضی بودند.

شهریاری بیان کرد: تا زمانی که برای پزشک عمومی ما حقوق و منابع درآمدی مناسب تدارک دیده نشود و کادر درمانی و بهداشتی از دغدغه‌های معیشتی خلاصی پیدا نکنند، اجرای این طرح قطعاً با نارسایی‌ها روبه‌رو خواهد شد.

شهریاری افزود: بسیاری از پزشکان و پرستاران ما در سال‌های اخیر به دلایل مختلف مهاجرت کردند که یکی از عوامل اصلی آن بی‌توجهی و غفلت به این حوزه است که قطعاً دولت و مجلس با سوء مدیریت در حوزه سلامت مردم زمینه‌ساز اقداماتی هستند که به هیچ وجه معقول و منطقی به نظر نمی‌رسد.

وی در مورد استیضاح وزیر بهداشت و درمان نیز تصریح کرد: در این زمینه هنوز تصمیم‌گیری نشده و نمی‌توانم به صورت شفاف پاسخگو باشم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما