۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۸
کد مطلب : ۳۷۸۹

پرونده کمبودهای دارویی روی میز کمیسیون اصل نود

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس گفت: در جلسه بررسی مشکلات طرح دارویار مقرر شد بانک مرکزی تمام ارزهایی که جهت اجرای این طرح اختصاص داده را با ذکر تاریخ و میزان اعلام کند و سازمان غذا و دارو این گزارش بانک مرکزی را بررسی و تایید کند.
پرونده کمبودهای دارویی روی میز کمیسیون اصل نود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ علی خضریان با اشاره به حضور رئیس سازمان غذا و دارو، معاون سازمان برنامه و بودجه، معاون بانک مرکزی، معاون وزارت کار و مدیران سازمان های بیمه‌گر در جلسه این کمیسیون، افزود: قرار شد سازمان غذا و دارو پیش بینی‌هایی که در خصوص کمبود دارو کرده و اقدامات خود را در این زمینه به کمیسیون اعلام کرده و نامه نگاری‌هایی هم که با دستگاه‌های مختلف داشته را ارائه کند.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد بیمه‌های خدمات درمانی گزارشی در خصوص نسخه الکترونیک و اشکالات طرح دارویار به کمیسیون بدهد. سازمان برنامه و بودجه هم باید مجموعه پرداختی که در این طرح اعم از حوزه بستری و سراپایی داشته را به کمیسیون اصل نود اعلام کند. وزارت بهداشت نیز مکلف شد برنامه زمان‌بندی بازگشت مابه التفاوت افزایش قیمت آن دسته از داروهایی که مواد اولیه آن با ارز ترجیحی تهیه شده و با نرخ‌های جدید به فروش رسیده را تا پایان سال جاری اعلام کند.

خضریان عنوان کرد: کمیسیون اصل نود کمبود دارو را از قبل پیش‌بینی می‌کرد و هشدارهای لازم را به وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو داده بود. عمده مسائل نشان دهنده ناهماهنگی جدی در اجرای این طرح است که منجر به فضای نامناسب در کشور شده و با کاهش عرضه و تولید برخی از اقلام دارویی در کشور مواجه شده‌ایم.

وی با اشاره به مشکلات ترخیص مواد اولیه تولید دارو در گمرک نیز گفت: موانع و مشکلات در کمیسیون شناسایی شد. در این جلسه یک بحث مربوط به مشکلاتی بود که تا امروز وجود داشته و بخش دوم مربوط به اقداماتی بود که برای اجرای طرح دارویاری باید انجام گیرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما