۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۱
کد مطلب : ۳۷۹۸

جریمه ۱۰۰ یورویی در ایتالیا برای واکسن نزده ها

بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار ایتالیایی که ملزم بودن ۳ دوز واکسن کرونا دریافت کنند حالا باید جریمه ۱۰۰ یورویی پرداخت کنند.
جریمه ۱۰۰ یورویی در ایتالیا برای واکسن نزده ها
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو به نقل از دویچه‌وله؛ ایتالیا از سال ۲۰۲۱ افراد بالای ۵۰ سال و همچنین شاغلان مراکز بهداشتی، معلمان و نیروهای امنیتی را موظف کرده بود که ۳ دوز واکسن کرونا را بزنند و یا شغل خود را تغییر دهند.

دولت ایتالیا امسال مهلتی ۶ ماهه برای توضیح دلایل عدم واکسیناسیون تعیین کرده بود که این مهلت حالا به پایان رسیده است، بسیاری گفته‌اند که در این فاصله به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند اما ۱/۹ میلیون نفر توضیحی نداشتند.

بیشتر افرادی که از واکسن زدن خودداری کرده‌اند در مناطق "فریولی ونتزیا جولیا" واقع در شمال شرقی ایتالیا، "آپروزن" و همچنین "کالابرین" واقع در جنوب ایتالیا زندگی می‌کنند.

دادگاه قانون اساسی در حکمی که روز پنجشنبه منتشر شد، این قانون را تأیید کرد و گفت که الزام دولت برای واکسینه شدن پرسنل مراقبت های بهداشتی در طول دوره همه گیری را نامعقول و نامتناسب نمی داند. این اولین باری بود که دادگاه قانون اساسی ایتالیا در مورد این موضوع تصمیم می‌گرفت، زیرا چندین دادگاه منطقه‌ای قبلاً چالش‌های مربوط به الزام واکسن را به دلایل قانون اساسی رد کرده بودند.

از آغاز رواج صدور گواهی سلامت بنام"پاسپورت سبز" که مصون‌ سازی افراد را در ایتالیا تایید می‌کند، مخالفان واکسیناسیون بارها علیه این سیستم دست به تظاهرات اعتراضی زده‌اند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما