۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۹
کد مطلب : ۳۸۰۲

نتایج موفق داروی Jemperli در سرطان رحم

شرکت داروسازی GSK اعلام کرد: بر اساس نتایج مرحله سوم یک کارآزمایی داروی Jemperli در کنار شیمی درمانی توانسته در بیماران مبتلا به سرطان مخاط رحم کمک کند تا زندگی طولانی‌تری داشته باشند.
نتایج موفق داروی Jemperli در سرطان رحم
 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ شرکت  GSK می گوید هنوز برای اعلام نظر قطعی در خصوص تاثیر داروی Jemperli بر سرطان مخاط رحم کمی زود است اما "روند مطلوب" در کل جمعیت بیماران مشاهده شد.

این شرکت در نظر دارد تا نیمه اول سال 2023، نتایج نهایی خود را برای اندیکاسیون خط اول سرطان مخاط رحم بر اساس نتایج حاصل از آزمایش ارائه کند.

سازمان غذا و داروی آمریکا پیش تر این دارو را برای  سرطان کولورکتال با تومورهای MSI-H یا dMMR تایید کرده بود. این دارو همچنین برای سرطان ریه نیز تاییدیه گرفته است.

هشام عبدالله رئیس جهانی توسعه داروهای انکولوژی در شرکت GSK، گفت: بیماران مبتلا به سرطان پیشرفته آندومتر(مخاط رحم) گزینه های درمانی محدودی دارند و درمان های جدید به فوریت مورد نیاز است.

سرطان آندومتر شایع ترین سرطان زنان در ایالات متحده و دومین سرطان شایع زنان در سراسر جهان است.  در حال حاضر داروی Keytruda از شرکت Merck رقیب اصلی Jemperli است و حالا این دارو توانسته با نتایج خوب در آزمایشات اخیر، در برابر Keytruda قد علم کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما