۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۸
کد مطلب : ۳۸۱۹

کدام داروها بیشترین افزایش قیمت را بدون تغییر در اثربخشی داشتند؟

بر اساس گزارش موسسه تحقیقات بالینی و اقتصادی (ICER) در آمریکا از ۱۰ دارویی که طی سال ۲۰۲۱ بیشترین افزایش قیمت را داشتند ۷ مورد فاقد شواهدی از مزایای بالینی جدید بودند.
کدام داروها بیشترین افزایش قیمت را بدون تغییر در اثربخشی داشتند؟
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ بالاترین افزایش قیمت مربوط به داروی Xifaxan برای سندروم روده تحریک پذیر از شرکت بآووش است که با 12 درصد افزایش قیمت از سال 2020 تا 2021 در رتبه نخست قرار دارد و باعث شده هزینه های دولت 175 میلیون دلار افزایش یابد اما در اثربخشی آن تفاوتی ایجاد نشده است.

داروی اسکیزوفرنی Invega Sustenna از شرکت جانسون و جانسون در رتبه دوم قرار گرفته که 7 درصد افزایش قیمت داشته و 170 میلیون دلار هزینه اضافی برای سیستم درمانی ایجاد کرده است.

همچنین داروی پوکی استخوان Amgen Prolia با 124 میلیون دلار هزینه، داروی کولیت Takeda Entyvio با 118 میلیون دلارهزینه، داروی کم خونی Novartis Promacta با 95 میلیون دلار هزینه، داروی اسکیزوفرنی Rexulti با 68 میلیون دلار و هورمون Abbeprons با 55 میلیون دلار هزینه اضافی به ترتیب در این فهرست قرار دارند.

موسسه تحقیقات بالینی و اقتصادی ( ICER ) یک سازمان غیر دولتی است که به شرکت ها و افراد مرتبط درحوزه سرمایه گذاری در صنعت خدمات پزشکی و بالینی مشاوره می دهد و راهکار های مناسب جهت کاهش هزینه های درمانی برای استفاده راحت تر بیماران از خدمات پزشکی را ارائه می دهد. هدف این موسسه افزایش کارایی و کیفیت خدمات سیستم درمانی است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما