۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۱
کد مطلب : ۳۸۳۵

کمبودهای دارویی؛ بهانه ارگان های دولتی برای تاسیس داروخانه

نائب رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: وقتی پروانه تاسیس داروخانه برای ارگان دولتی صادر می‌شود آن‌ها همه نوع دارویی می‌آورند در حالی که طبق اساس‌نامه هلال احمر ایران و یا هلال احمر جهانی نباید کار انتفاعی انجام دهند.
کمبودهای دارویی؛ بهانه ارگان های دولتی برای تاسیس داروخانه
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دکتر سید علی فاطمی درباره تاسیس داروخانه‌ از سوی نهادهای دولتی و حمایتی همچون هلال احمر افزود: در اساسنامه ارگان‌های امدادی مانند هلال احمر اشاره شده که فقط در موارد بحرانی می‌توانند در حوزه دارو فعالیت کنند، شرایط بحران و فوریت هم شامل حوادث غیرمترقبه، جنگ، سیل، زلزله و... است.

وی تاکید کرد: زمانیکه کمبودهای دارویی ایجاد می‌شود توجیهی وجود ندارد که بخواهیم عرضه دارو را در اختیار ارگان‌های دولتی مانند هلال احمر قرار دهیم.

دکتر فاطمی درباره تاسیس داروخانه‌ از سوی نهادهای دولتی و حمایتی همچون هلال احمر و گسترش داروخانه‌های دولتی در کشور، گفت: تجربه نشان داده که گردش مالی برخی داروخانه‌های دولتی معادل ۲۰۰ تا ۳۰۰ داروخانه خصوصی است. این موضوع در استان‌های زیادی هم دیده می‌شود، متاسفانه فعالیت این ارگان‌ها به تدریج از حالت فوریتی و خدمت‌رسانی خارج شده و به بنگاه تجاری بدل می‌شوند. زیرا دارند با بخش خصوصی رقابت می‌کنند.

نائب رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: ما درخواست داشتیم که بر اساس سیاست‌های اجرایی اصل ۴۴ قانون اساسی، به تدریج داروخانه‌های دولتی به بخش خصوصی واگذار شوند. اما متاسفانه به بهانه کمبودهای دارویی و در واقع به دلیل بحث‌های اقتصادی خیلی‌ها از این موضوع سوءاستفاده می‌کنند و تقاضای تاسیس داروخانه می‌کنند که در بلند مدت بر اقتصاد داروخانه‌های خصوصی و نظام دارویی ایران اثرات سوئی می‌گذارد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما