۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲
کد مطلب : ۳۸۳۹

پزشکان حاضر نیستند برای ۱۰۰ هزار تومان آپاندیس عمل کنند

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی گفت: با این تعرفه‌های غیر واقعی پزشک نمی‌آید برای ۱۰۰ هزار تومان در بیمارستان دولتی آپاندیس عمل کند.
پزشکان حاضر نیستند برای ۱۰۰ هزار تومان آپاندیس عمل کنند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ علی سالاریان با اشاره به بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ در هیات دولت افزود: بروز تخلفات پزشکی و دریافتی‌های نامتعارف، مهاجرت پزشکان و کاهش کیفیت خدمات تشخیصی و درمانی از جمله تبعات تعرفه‌های غیرواقعی است، دولت می‌بایست کف تاب آوری مطب‌ها و مراکز درمانی را محاسبه و در تعرفه‌ها اعمال نماید.

وی ادامه داد: سازمان نظام پزشکی، همواره برای تعیین تعرفه‌ها، دو موضوع جز فنی و جز حرفه‌ای را مدنظر داشته است. تورم در جامعه ۴۷ درصد اعلام شده اما تورم در نظام سلامت همیشه ۲۰ درصد بیشتر است که برای جز فنی باید این را در نظر گرفت.

سالاریان گفت: محاسبه تعرفه‌های پزشکی می‌بایست قبل از تصویب بودجه سال آینده باشد تا بتوان آن را در بودجه کشور و سرانه سلامت، لحاظ کرد.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی با اشاره به حضور ۹ نهاد مختلف در شورای عالی بیمه سلامت، افزود: سازمان نظام پزشکی، یکی از اعضای این شورا است و تجربه نشان داده که بیمه‌ها با توجه به منابع و مصارف خود در مورد تعرفه‌ها تصمیم می‌گیرند.

سالاریان عنوان کرد: بیمه‌ها مدعی می‌شوند که افزایش منابع نداشته ایم و از طرف دیگر دولت هم مخالف افزایش خرج از جیب مردم است. در این صورت جامعه پزشکی می‌بایست متحمل پرداخت از جیب شود که منطقی نیست.

وی با انتقاد از تعیین تعرفه‌های دستوری، گفت: وقتی تعرفه‌ها به صورت غیر واقعی تعیین می‌شود باید منتظر عواقب آن باشیم که باعث تضعیف نظام سلامت کشور می‌شود.

سالاریان اظهار داشت: اگر تعرفه‌ها به همین شیوه تعیین شود؛ در سال‌های آینده مجبور خواهیم شد دوباره برای انجام برخی اعمال جراحی، بیماران را به خارج از کشور اعزام کنیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما