۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۱
کد مطلب : ۳۸۴۶

دولت های ایالتی در آمریکا بدنبال واردات دارو از کانادا

دولت آمریکا با فشار فزاینده‌ای از سوی ایالت ها مواجه شده تا برای کاهش هزینه های دارو اجازه واردات از کانادا داده شود.
دولت های ایالتی در آمریکا بدنبال واردات دارو از کانادا
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ تا کنون چهار ایالت کلرادو، فلوریدا، نیوهمپشایر و نیومکزیکو برای واردات دارو از کانادا به دولت فدرال درخواست داده اند، آنها معتقدند این کار بویژه برای داروهای دیابت، آسم و سرطان باعث صرفه جویی 65 درصدی در هزینه ها می شود.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با کلیات این طرح موافقت کرده اما دولت او هنوز در این خصوص به اجماع نرسیده است.

خاویر بکرا وزیر بهداشت و خدمات انسانی آمریکا گفت: دولت بایدن از برنامه های واردات دارو استقبال می کند. اما مشخص نیست که سازمان غذا و داروی آمریکا در مورد درخواست ها چه تصمیمی بگیرد.

آمریکایی ها در جهان جزو افرادی هستند که بالاترین هزینه را برای داروهای بِرند پرداخت می‌کنند. داروها معمولاً در کشور همسایه یعنی کانادا، تحت کنترل دولت و ارزان‌تر هستند و این درحالیست که بسیاری از داروهای برندی که در ایالات متحده فروخته می شوند در خارج از این کشور ساخته شده اند.

در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، دولت ایالات متحده اعلام کرد که واردات دارو از کانادا منعی ندارد اما فعالان صنعت دارو نگران این بودند که برنامه واردات سازمان‌دهی شده توسط دولت به زیان آنها منجر می شود، در نهایت سندیکای تحقیق و تولید دارو در آمریکا (PhRMA) سال 2020 از دولت مرکزی برای جلوگیری از واردات دارو شکایت کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما