۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶
کد مطلب : ۳۸۵۱

منابع وزارت بهداشت باید صرف دارو و تجهیرات شود؛ نه حقوق پرسنل

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: منابع وزارت بهداشت باید صرف تامین دارو و تجهیزات بیمارستانی شود و پرداخت حقوق پرسنل از درآمد اختصاصی غیرقانونی است.
منابع وزارت بهداشت باید صرف دارو و تجهیرات شود؛ نه حقوق پرسنل
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ مسعود پزشکیان افزود: حقوق پرسنل باید از درآمد عمومی و توسط دولت پرداخت شود اما وزارت بهداشت بجای پرداخت پول دارو، منابع را خرج پرداخت هزینه پرسنل می کند.

وی ادامه داد: در گذشته و زمانی که بحث بیمه‌ها و خودگردانی مطرح بود در مجلس قانونی دائمی تصویب شد که بر اساس آن دولت باید هزینه پرسنل وزارت بهداشت را پرداخت می کرد و هزینه دارو، غذای بیماران، تجهیزات و نگهداری از درآمد بیمارستان ها پرداخت می شد.

نماینده مردم تبریز در مجلس یازدهم افزود: در واقع دولت موظف به پرداخت حقوق نیروی انسانی شد که باید ارائه خدمات می داد و هیچ کس حق نداشت درآمد اختصاصی وزارت بهداشت را خرج پرداخت حقوق کارمندان می کرد.

پزشکیان یادآور شد: متاسفانه وزارت بهداشت توان پرداخت پول تجهیزات، دارو و غذای بیماران را ندارد و به جای هزینه کرد بودجه در مسیرهای مشخص شده، منابع را خرج پرداخت هزینه پرسنل شرکتی، خدماتی و روزمزد می کند و به دلیل این اقدام غیرقانونی در پرداخت پول دارو تعلل می شود و به تبع آن داروخانه ها با مشکل مواجه می شوند و نمی توانند دارو تامین کنند و بیماران مجبور هستند دارو را از جای دیگر تهیه کنند در حالی که این موضوع خلاف قانون است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: وزارت بهداشت به هیچ وجه حق ندارد از درآمد اختصاصی حقوق پرسنل را پرداخت کند و در حال  حاضر دارد خلاف قانون عمل می کند و با این کار خود را به بازار دارو، داروخانه و تجهیزات پزشکی بدهکار می کند و از سویی به مردم برای خرید دارو فشار وارد می کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما