۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۹
کد مطلب : ۳۸۵۲

تلاش چین برای محافظت از اقتصاد در برابر کرونا

تحلیلگران رشد اقتصادی چین را طی سال ۲۰۲۲ حدود ۲.۸ درصد تخمین زدند که بسیار کمتر از هدف رسمی ۵.۵ درصدی این کشور است و احتمالا این بدترین رشد در نیم قرن اخیر خواهد بود.
تلاش چین برای محافظت از اقتصاد در برابر کرونا
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو به نقل از رویترز؛ چین سخت‌ترین محدودیت‌ها و قرنطینه‌های ضد کووید را در جهان اجرا کرد اما اقتصادش آسیب دید و باعث اعتراضات مردمی بی‌سابقه علیه حکومت شد.

اخیرا مرگ دو روزنامه نگار کهنه کار در چین، توجهات را به تشدید شیوع کرونا جلب کرده است.

دولت چین تلاش دارد برای حمایت از اقتصاد، تصمیمات سختگیرانه کرونایی را تعدیل کند چرا که تحلیلگران تخمین می زنند اقتصاد چین  امسال کمتر از 3 درصد رشد داشته است.

رسانه های دولتی چین امروز جمعه گزارش دادند که دو خبرنگار کهنه کار رسانه پس از ابتلا به کووید-19 در پکن، جان خود را از دست داده اند، آنها یکی از اولین موارد مرگ و میر گزارش شده از زمان کنار گذاشتن سیاست های "صفر کووید" توسط دولت در 7 دسامبر بودند.

مقامات بهداشت ملی چین از زمان تغییر سیاست هیچ مورد مرگ رسمی ناشی از کووید را گزارش نکرده بودند. گزارش‌های مرگ و میر در حالی منتشر شد که چین برنامه‌های فوری برای محافظت از جوامع روستایی در برابر ویروس کرونا را تنظیم کرده است، زیرا میلیون‌ها شهرنشین برای اولین بار بعد از چند سال، تعطیلات خود را از 22 ژانویه آغاز می‌کنند.

یک روز پس از اینکه کاخ سفید اعلام کرد که ایالات متحده آماده است در صورت درخواست چین به آنهاکمک کند، سخنگوی وزارت امور خارجه و تجارت استرالیا نیز امروز جمعه گفت کشورش آماده همکاری های مشترک برای کنترل کرونا در چین است.

مرزهای بین‌المللی چین تا حد زیادی بسته هستند، اما اخیر لزوم آزمایش کرونا قبل از سفرهای داخلی لغو شده و برنامه‌هایی که تاریخچه سفر افراد را ردیابی می‌کنند کنار گذاشته شده اند، برای همین سفرهای داخلی در چین بشدت افزایش یافته است.

مجله تجاری Caixin  گزارش داد که دولت به دنبال افزایش پروازهای داخلی و خارجی تا پایان ماه آینده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما