۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵
کد مطلب : ۳۸۶۶

تصمیم غافلگیر کننده پِکن برای آزاد کردن ویروس کرونا

پس از برداشتن بسیاری از محدودیت های کرونایی در چین نخستین موج چشمگیر افزایش ابتلا سراسر این کشور را فراگرفته است.
تصمیم غافلگیر کننده پِکن برای آزاد کردن ویروس کرونا
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ در پی افزایش آمار مبتلایان به کرونا در چین، صف های طولانی مقابل کلینیک های درمانی ایجاد شده و مقامات چین در تلاش برای برقراری مجدد کلینیک های تب به منظور ارزیابی وضعیت سلامتی شهروندان هستند.

در حالی که آمارها نشان می دهد که میزان مرگ و میر بر اثر ابتلا به کرونا امروز در مقایسه با دیروز باز هم افزایش یافته، نگرانی مقامات از نحوه مقابله سیستم های بهداشتی با این موج جدید بیماری شدت گرفته است.

​​​​​​
خیابان ها در شهرهای بزرگ چین از شمال تا به جنوب، به شکلی ترسناک ساکت است و مردم ترجیح داده اند برای محافظت از خود در برابر این ویروس، در خانه بمانند.

براساس تصاویری که در شبکه های اجتماعی منتشر شده، قطارهای زیرزمینی شهر شیان در شمال غربی این کشور بسیار خلوت و تقریبا خالی است و افرادی که برای محافظت از خود از خانه خرید اینترنتی انجام می دهند ، از تاخیر در تحویل کالاها شکایت دارند.

مقامات شهر شانگهای نیز گفتند مدارس باید از روز دوشنبه بیشتر کلاس های خود را به صورت آنلاین برگزار کنند و از دانشجویان شهر هانگژو نیز خواسته شد تا در صورت امکان ترم زمستانی خود را زودتر به اتمام برسانند.

همچنین ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز روز گذشته در این باره گفت: گسترش این ویروس در سراسر چین، تهدیدی برای گسترش آن در سراسر جهان است، آمار تلفات این ویروس در چین از آن جهت باعث نگرانی جهانی شده که تولید ناخالصی داخلی چین و مقیاس اقتصاد این کشور تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: این مساله نه تنها برای چین به دلیل وضعیت جدی کرونا ناخوشایند است بلکه برای مابقی جهان نیز باعث نگرانی شده است.

با لغو بسیاری از محدودیت‌های کرونایی، در شهرهای بزرگی همچون پکن و ووهان، شاهدان از ایجاد صف‌های طولانی در مقابل کلینیک‌ها و مراکز درمانی برای تست کرونا خبر داده‌اند.

براساس ارزیابی برخی کارشناسان بهداشتی، 60 درصد از مردم چین معادل 10 درصد مردم جهان، طی ماه های آینده به کرونا مبتلا می شوند و ممکن است بیش از 2 میلیون نفر جان خود را از دست بدهند.

مقامات چین چندی قبل در آخرین گا‌م‌های کاهش محدودیت‌های کرونایی در پی اعتراض گسترده مردم این کشور، بسیاری از محدودیت‌ها از جمله نیاز به ارائه تست منفی کرونا برای ورود به سوپر مارکت‌ها و ادارات این شهر را برداشتند.

قانون انجام آزمایش پیش از بسیاری از فعالیت‌ها لغو شده و اعمال قرنطینه نیز بسیار محدود شده و اپلیکیشنی که تمام مردم چین ملزم به نصب آن بر روی گوشی‌های تلفن همراه خود شده بودند و از طریق آن تاریخچه سفر و تردد افراد به مناطق درگیر با ویروس ثبت می‌شد، غیرفعال شده بود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما