۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
کد مطلب : ۳۸۶۸

درخواست وزارت بهداشت برای دورکاری کارمندان

رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت گفت: در روزهایی که هوا برای همه گروه‌ها ناسالم است استنشاق چنین هوایی معادل استعمال ۳ تا ۷ نخ سیگار برای همه جمعیت از جمله کودکان است.
درخواست وزارت بهداشت برای دورکاری کارمندان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دکتر عباس شاهسونی تاکید کرد: با توجه به ادامه آلودگی هوا و قرارگیری وضعیت هوا در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها، درخواست جدی دورکاری کارمندان تهرانی را داریم. 

وی افزود: بر اساس مطالعه وزارت بهداشت در ۲۷ شهر با جمعیت تقریبا ۳۵ میلیون نفر مشخص شد در سال ۱۴۰۰ میزان مرگ‌های منتسب با ذرات معلق در کشور ۲۰ هزار و ۸۰۰ نفر بوده است که از این میان سهم تهران ۶۴۰۰ مرگ اعلام شد. 

شاهسونی تاکید کرد: البته این درخواست به طور جدی بخصوص برای کارمندان خانم باردار، کارمندان دارای فرزند زیر ۶ سال، کارمندان دارای بیماری تنفسی و قلبی و کارمندان با سن بالای ۶۰ سال مطرح می‌شود. 

وی تصریح کرد: وضعیت هوا تا روز جمعه (دوم دی ماه) تقریبا به همین منوال آلوده است و به تدریج از اواخر روز جمعه با بروز ناپایداری جوی شرایط بهتر خواهد شد. 

رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت گفت: در روزهایی که هوا ناسالم برای گروه‌های حساس (شاخص کیفیت هوا ۱۰۱ الی ۱۵۰ و رنگ زرد) باشد زمان بازی کودکان در فضای باز و پارک‌ها را به میزان زیادی کاهش دهید. همچنین افراد مسن و بیمارانی که دارای مشکلات تنفسی هستند نیز فعالیت خود را در فضای بیرون کاهش دهند. در روزهایی که شاخص کیفیت هوا "ناسالم برای همه گروه‌ها" (۱۵۱ الی ۲۰۰ و رنگ قرمز) است باید از ورزش، دوچرخه سواری و به طور کلی از قرار گرفتن در معرض هوای آزاد بپرهیزید.

وی در خصوص شهرهای دارای آلوده‌ترین هوای کشور، ‌توضیح داد: در سال ۱۴۰۰ شهرهای تهران، ‌ مشهد، اهواز، اصفهان، کرج کمتر از ۱۰ روز هوای خوب داشتند و بیشترین تعداد روزهای هوای خطرناک هم مربوط به شهر زابل بوده است که ۱۵ روز هوای خطرناک داشته است. 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما