۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸
کد مطلب : ۳۸۹۹

پزشکان متخصص در رشته های مختلف روانه بازار زیبایی

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور گفت: بازار زیبایی بسیار داغ شده و اغلب همکارانی که در رشته‌های مختلف تحصیل کرده اند و رشته‌های استراتژیکی هم دارند در مطب‌ها و بیمارستان‌ها به سمت اعمال جراحی زیبایی روی آوردند که با ادامه این روند در سال‌های آتی از نظر تخصص و خدمات پزشکی دچار معضلات زیادی می‌شویم.
پزشکان متخصص در رشته های مختلف روانه بازار زیبایی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دکتر علی سالاری افزود: اقبال به تحصیل در رشته‌های مادر نظیر طب اورژانس، عفونی، داخلی و... کم شده و حتی رشته هایی که در گذشته لوکس هم محسوب می‌شدند حالا کم طرفدارند. به عنوان مثال فوق‌تخصص جراحی‌های اطفال، قلب، قفسه سینه و ... حتی تخصص‌هایی که بسیار استراتژیک است مانند فوق تخصص عروق و ... در خطرند و کرسی‌هایشان خالی می‌ماند.

وی ادامه داد: فارغ‌التحصیلی که در دوره عمومی یا تخصص می‌خواهد به مقطع بالاتر رود، بررسی می‌کند و می‌بیند که دو سال باید با کمترین حقوق که در حد دانشجویی است، سخت‌ترین کار را انجام دهد و بعد از فارغ‌التحصیلی هم بازار دلچسب نیست. بنابراین به بازارهای جذاب‌ در کشورهای اطراف مهاجرت می‌کنند و یا اینکه وارد بازارهای جذاب‌تر و پول‌سازتر داخلی می‌شوند.

سالاری گفت: مطب‌داری در ایران حال و روز خوبی ندارد، وقتی پزشکان مطب‌شان را تعطیل می‌کنند معمولا اعلام نمی‌کنند، اما آنطور که از همکاران‌مان بازخورد می‌گیریم، نشان می‌دهد که وضعیت مطب‌داری مناسب نیست و مطب‌داری چندان به صرفه نیست. هزینه‌های جاری مطب‌ها هر ماه بالا می‌رود در حالی که مقدار ویزیت به نسبت کشورهای همسایه، تورم و... کم است و بیمه‌ها هم حمایت نمی‌کنند تا مردم بتوانند به راحتی خدمات پزشکی و سلامت را دریافت کنند.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور تاکید کرد: اگر حقوق یک پزشک را در سال ۱۳۹۰ با سال ۱۴۰۰ مقایسه کنید، قدرت خرید در سال ۱۴۰۰ حداقل ۱۰ برابر کم شده است. با این مقایسه متوجه می‌شویم که چرا ماندگاری پزشک در مناطق محروم در کشور و برای ادامه تحصیل کمتر می‌شود.

وی با اشاره به تعیین تعرفه‌های پزشکی برای سال آینده گفت: نباید کل پزشکان را چند پزشک شهره در شهر ببینند، مشکلات معیشتی پزشکان را درک کنند و بدانند که هر چیزی یک قیمتی دارد. همانطور که کالاهای اساسی یک قیمت تمام شده دارد، خدمات سلامت هم قیمت تمام شده‌ای دارد و اگر بخواهید اقتصاد را دستوری اجرا کنید، قطعا هم کیفیت کاهش می‌یابد و هم نارضایتی ایجاد می‌شود.

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما