۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۹
کد مطلب : ۳۹۰۳

آغاز موج هشتم کرونا در کشور با ۳ سویه جدید

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: پیک جدید کرونا در کشور آغاز شده است و سه سویه جدید کرونا به نام‌های BQ۱ و XBB و BA۲ در بیماران اخیر مشاهده می شود.
آغاز موج هشتم کرونا در کشور با ۳ سویه جدید
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دکتر حسین فرشیدی اظهار داشت: با آغاز پیک جدید کرونا در کشور از همه بیمارستان ‌ها و کادر درمان خواسته‌ایم که در حالت آماده باش قرار بگیرند چرا که طی  ۴ تا ۶ هفته آینده پیک به اوج خود می‌رسد.

وی ادامه داد: همکاران ما در وزارت بهداشت از چهارشنبه شب دو سویه جدید دیگر در بین بیماران مشکوک به کووید۱۹ تشخیص دادند بنابراین تعداد سویه های جدید کرونا در کشور به سه سویه BQ۱ و XBB و BA۲ افزایش یافته است.  

فرشیدی افزود: وقتی ما سرعت غلبه سویه ها را در اروپا رصد می‌کنیم، می‌بینیم که با شیوع سویه BQ۱ سرعت انتقال این بیماری افزایش یافته است و کشورهایی همچون فرانسه و آلمان به سرعت درگیر شدند.  

معاون بهداشت وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه قدرت انتقال XBB پنج برابر بیشتر از دلتا است، گفت: باید به سرعت مرزها رصد شده و بیماران مشکوک شناسایی شود. علائم سویه های جدید کرونا به ویژه در سویه XBB از حالت کلاسیک تب و سرفه به سمت علائمی همچون درگیری‌های گوارشی، خستگی و سردرد تغییر کرده است.

وی گفت: میزان بستری در سویه های جدید کرونا به همان مقداری است که در سویه امیکرون وجود داشت اما هرچه تعداد بیماران بیشتر باشد درصد بستری نیز افزایش می یابد.  
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما