۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴
کد مطلب : ۳۹۱۲

اتحادیه اروپا به چین پیشنهاد واکسن‌های رایگان داد

روزنامه فایننشال تایمز به نقل از مقامات اتحادیه اروپا گزارش داد که این اتحادیه به چین پیشنهاد ارائه واکسن‌های رایگان کووید-۱۹ را داده است تا این کشور بتواند از گسترش سریع پاندمی جلوگیری کند.
اتحادیه اروپا به چین پیشنهاد واکسن‌های رایگان داد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ اتحادیه اروپا این پیشنهاد را پیش از جلسه امروز وزرای بهداشت اتحادیه اروپا به عنوان پاسخ کمیسیون اروپا به احتمال موج جدید کووید-۱۹ مطرح کرده است.

پکن آماد می‌شود تا به اقدامات سختگیرانه خود درخصوص قرنطینه پایان دهد و مرزهایش را باز کند.

یکی از مقامات اتحادیه اروپا گفت: کمیسیونر اروپا در امور سلامت و ایمنی مواد غذایی با همتایان چینی خود تماس برقرار کرد تا همبستگی و حمایت خود را از طریق پیشنهادی مبنی بر اهدای واکسن‌های اتحادیه اروپا به چین نشان دهد.

دولت چین هنوز به این پیشنهاد اتحادیه اروپا پاسخی نداده است.

دولت چین سه هفته پیش سیاست های سختگیرانه برای مقابله با این ویروس، از جمله اجرای قرنطینه‌ها و نمونه‌برداری دسته‌جمعی را لغو کرد. شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در اولین اظهارنظرهای علنی ، اتحاد و تلاش بیشتر در چین برای مقابله با همه‌گیری را درخواست کرد و آن را ورود این کشور به "مرحله جدیدی" از مقابله خواند.

پکن در اوایل ماه دسامبر، رویکرد انحصاری خود موسوم به "سیاست کووید صفر" همراه با انجام آزمایش‌های انبوه و قرنطینه متمرکز که برای تقریبا سه سال حفظ کرده بود، کنار گذاشت. این تغییر سیاست منجر به بروز جهش در موارد ابتلا در سراسر این کشور، کاهش بیشتر فعالیت‌های اقتصادی و نگرانی‌های بین‌المللی شده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما