۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۸
کد مطلب : ۳۹۱۴

مجلسی ها در بیمارستان خصوصی درجه یک؛ پزشکان راهی مناطق محروم

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: مجلس با بیمارستان‌های خصوصی درجه یک تهران و شهرستان‌ها قرارداد ویژه‌ای دارد و اگر عدالتی وجود دارد باید سر همان سفره‌ای بنشینیم که از مردم می‌خواهیم بنشینند.
مجلسی ها در بیمارستان خصوصی درجه یک؛ پزشکان راهی مناطق محروم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ مسعود پزشکیان در جلسه علنی نوبت عصر امروز سه شنبه با اشاره به دوره طرح پزشکان در مناطق محروم افزود: ما می‌توانیم هر قانونی را برای پزشکان اجرا و تصویب کنیم اما خودمان و قوه قضائیه و دولت هم باید سر همان سفره‌ای بنشینیم که برای آنها مطرح کرده‌ایم.

وی ادامه داد: ما از عدالت حرف می‌زنیم درحالی که فقط پزشکان را برای گذراندن طرح به مناطق محروم می‌فرستیم، از آن طرف می‌خواهیم که برای حقوق آن‌ها هم سقف گذاشته شود. تعداد زیادی از متخصصان در مناطق محروم و شهرستان‌ها درآمدی بین ۱۲ تا ۱۸ میلیون دارند و همان متخصص در تهران برای یک عمل ۸۰ میلیون تومان پول می‌گیرد، پس چرا باید به مناطق محروم برود؟

پزشکیان تاکید کرد: واقعیت قضیه این است که بسیاری از پزشکان در حال خارج شدن از کشور هستند. من مطب ندارم و به عنوان پزشک خصوصی کار نمی‌کنم و دنبال پول و پست هم نیستم، بچه‌هایم هم پزشک نیستند که خیال کنید این حرف‌ها را برای خودم می‌زنم. من وقتی وزیر بودم به پزشک در روستا شش میلیون حقوق می‌دادیم و الان هم همین مقدار حقوق را می‌دهیم.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس افزود: عضو هیات علمی و یا اعضای دیگر هیات علمی دانشگاه‌ها ۴۰ تا ۴۵ میلیون حقوق می‌گیرند. استاد دانشگاه ۴۰ میلیون و استادیار ۲۰ میلیون حقوق می‌گیرد پس چرا می‌خواهید که به اجبار پزشک در روستاها کار کند؟

پزشکیان در پایان گفت: پزشکان را اجبار نکنید و به آنها زور نگویید که حتما باید به روستا بروند. از همه کسانی که در هر رشته‌ای تحصیل می‌کنند بخواهید که به روستاها بروند. چرا فقط این را از پزشکان می‌خواهید؟
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما