۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۷
کد مطلب : ۳۹۲۰

افزایش ذخایر سرم و داروهای کرونا برای موج هشتم

رییس سازمان غذا و دارو درباره وضعیت ذخایر سرم و داروهای کرونا با توجه به شروع موج هشتم کرونا گفت: تولید سرم در کشور ۱۴.۵ میلیون عدد بود که در دی ماه به ۱۶.۵ میلیون عدد رسیده و واردات‌ هم حدود چهار میلیون است.
افزایش ذخایر سرم و داروهای کرونا برای موج هشتم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دکتر سید حیدر محمدی درباره وضعیت داروهای کرونا مانند رمدسیویر و فاویپیراویر نیز افزود: باتوجه به اینکه در سال ۱۴۰۱ مصرف‌ این داروها خیلی کم بود، اکنون موجودی رمدسیویر بالاست و در زمینه فاویپیراویر هم ذخیره خوبی داریم.

وی ادامه داد: پیش‌بینی‌مان این است که نسبت به شدیدترین حالت کرونا که در مرداد ماه ۱۴۰۰ بود، موجوی‌مان تا چند ماه جواب می‌دهد و در بدترین حالت بیماری نیز موجودی‌مان بسیار خوب است و همه این داروها از طریق تولید داخلی تامین می‌شوند.

محمدی افزود: در حوزه آنتی‌بیوتیک‌ها هم با واردات بیش از هفت میلیون سوسپانسیون آنتی‌بیوتیک، کمبود مرتفع شده و موجودی‌ در این حوزه نیز خوب است و ان‌شاءالله تا پایان سال مشکلی نداریم.

رییس سازمان غذا و دارو گفت: هم داروهای کرونا و هم واکسن کرونا به وفور وجود دارد و هیچ مشکلی هم نداریم. حتی می‌توانیم در زمینه واکسن‌های کرونای تولید داخل، صادرات هم انجام دهیم. البته به جز واکسن‌های کرونای تولید داخلی، مقداری سینوفارم هم داریم.

وی در ادامه درباره وضعیت ذخایر دارویی کشور نیز تصریح کرد: ذخایر اقلام دارویی بالای شش ماه کشور به ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده است. به این معنا که ۶۰ درصد ذخایر دارویی‌مان بالای شش ماه موجودی دارند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما