۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴
کد مطلب : ۳۹۲۲

کمبودهای دارویی در ICU بیمارستان‌ها

نایب رئیس انجمن مراقبت های ویژه ایران گفت: نیاز های دارویی که در بخش‌های ویژه دنیا به صورت استاندار تعریف شده است در کشور ما درصد بالایی از آنها وجود ندارد و قسمتی هم که موجود است با کسری مواجه است.
کمبودهای دارویی در ICU بیمارستان‌ها
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ محمدرضا هاشمیان با اشاره به نیاز دارویی و کمبود آن در بخش های ویژه بیمارستانی افزود: نیاز دارویی در ICU بیمارستان های کشور منطبق با استانداردهای جهانی نیست و اگر داروهای مورد نظر تامین شود، مراحل درمان و بهبودی بیماران سریع‌تر انجام خواهد شد و بار هزینه‌ای بر سیستم درمان را کاهش خواهد داد.

استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: متأسفانه ما هنوز سیستم نظام مند دقیقی در کشور برای بخش‌های ویژه بیمارستانی نداریم، قطعاً معیار پیشرفت یک کشور در افزایش طول عمر و کاهش مرگ و میر است و قاعدتاً یکی از جاهایی که می‌توان مرگ و میر را کاهش داد بخش‌های مراقبت‌های ویژه خواهد بود.

نایب رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران افزود: باید اذعان داشت در بیمارستان‌هایی که از متخصصین مراقبت‌های ویژه استفاده شد، میزان مرگ و میر کرونا کاملاً کاهشی بود، اما متأسفانه وزارت بهداشت هنوز برنامه منظمی برای استفاده از فارغ التحصیلان این رشته در کشور نهادینه نکرده و این بزرگ‌ترین فاصله ما با دنیا در خصوص استفاده از فوق تخصص مراقبت‌های ویژه است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما