۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱
کد مطلب : ۳۹۳۱

مرکز پژوهش های مجلس باید مهاجرت پزشکان را بررسی کند

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: یکی از مهم‌ترین علت مهاجرت پزشکان نحوه پرداخت‌ها و ناچیز بودن برخی تعرفه‌ها است و در اسرع وقت باید ساماندهی فوری خدمات سرپایی مورد توجه قرار گیرد.
مرکز پژوهش های مجلس باید مهاجرت پزشکان را بررسی کند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ زهرا شیخی در تشریح نشست کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با حضور معاون درمان وزارت بهداشت و مسئولان سازمان نظام پزشکی و سازمان برنامه و بودجه افزود: لازم است مرکز پژوهش‌های مجلس گزارشی به منظور بررسی علل مهاجرت پزشکان تهیه کند.

وی ادامه داد: در این نشست مطرح شد که اصلاح نظام پرداخت برای توازن بین رشته‌ای، مکانیسم خرید راهبردی و پرداخت عملکردی امری مهم است که به آن توجه نشده و اگر به دنبال رفع مشکل هستیم باید بررسی تخصصی بیشتری انجام شود.

شیخی عنوان کرد: در سال جاری میزان حق الزحمه پزشکان در بخش دولتی و خصوصی نزدیک به هم است و قرار است سال آینده یکسان شود و جبران دیگر هزینه‌ها بر عهده بیمه است هر چند اختلاف پرداخت‌های فاحش ناشی از زیرمیزی و یا اعمال جراحی غیر ضرور گزارش می‌شود که باید با مکانیسم نظارتی مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی یادآور شد: اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کردند که حل مشکل ۱۴۵۰ مرکز درمانی فاقد پزشک عمومی و پرداخت فوق العاده خاص به پزشکان مناطق محروم باید مورد توجه جدی قرار گیرد و همچنین بیمه‌ها نیز تقویت شوند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: اعضای کمیسیون و مسئولان ذی ربط بر ضرورت ارائه گزارشی توسط مرکز پژوهش‌های مجلس در مورد علل مهاجرت پزشکان تاکید کردند.

 وی افزود: در نهایت مقرر شد کمیته‌ای متشکل از سازمان نظام پزشکی، وزارت بهداشت، بیمه‌ها و سازمان‌های ذی ربط تشکیل تا در این کمیته تخصصی موضوع برقراری عدالت درون بخشی نظام سلامت و اصلاح نظام پرداخت برای توازن بین رشته‌ای به صورت جامع و کامل بررسی و جمع بندی شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما