۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۶
کد مطلب : ۳۹۳۲

نقدینگی تامین نشد؛ خطر بروز کمبودهای دارویی در بهمن

عضو هیئت مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی گفت: از ۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات وعده داده‌شده به صنعت داروسازی کشور فقط ۴ هزار میلیارد تومان محقق شد.
نقدینگی تامین نشد؛ خطر بروز کمبودهای دارویی در بهمن
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ مرتضی خیرآبادی درباره وضعیت و مشکلات نقدینگی شرکت‌های داروسازی افزود: اگر دولت و بانک‌ها در تأمین نقدینگی به شرکت‌های داروسازی کمک نکنند در اواخر بهمن و اسفندماه با کمبود دارو مواجه خواهیم شد.

وی ادامه داد: سال گذشته یک میلیارد دلار ارز دولتی برای تأمین دارو پرداخت شد که ارزش آن معادل 4200 میلیارد تومان می‌شد اما از زمان اجرای طرح "دارویار" و با تبدیل ارز دولتی به نیمایی، ارزش این یک میلیارد دلار به 30 هزار میلیارد تومان رسیده است و بنابراین نیاز به پرداخت تسهیلات برای افزایش نقدینگی داریم.

عضو هیئت مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی بیان کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که صنعت دارو پس از تبدیل ارز دولتی به ارز نیمایی با آن مواجه شده، پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز دولتی و نیمایی است. درواقع شرکت‌ها باید 6 ماه پس از اجرای طرح دارویار یعنی در بهمن ماه، مابه‌التفاوت را پرداخت کنند اما با توجه به مشکلات نقدینگی توان پرداخت کاهش یافته است.

خیرآبادی تصریح کرد: باید ذخیره 6 ماهه دارو در کشور داشته باشیم تا به مشکل برنخوریم اما در مورد برخی داروها میزان ذخیره به کمتر از یک ماه رسیده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما