۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۰
کد مطلب : ۳۹۴۷

کاهش صادرات دارو به یک سوم طی ۳ سال

سال گذشته حدود ۶۰ میلیون دلار صادرات دارو داشتم که این رقم در سال ۹۷، حدود ۱۸۰ میلیون دلار بوده یعنی طی سه سال رقم صادرات دارویی کشور به یک سوم کاهش یافته است.
کاهش صادرات دارو به یک سوم طی ۳ سال
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ هانی موسی العقابی معاون فنی وزیر بهداشت عراق گفته است که کشورش سالیانه ۵ میلیارد دلار دارو وارد می‌کند که سهم ایران از این تجارت ۵ میلیون دلار است.

بازار دارویی کشورهای افعانستان، سوریه، پاکستان و دیگر کشورهای همسایه نیز از دست تولید کنندگان ایرانی خارج شده و ترکیه توانسته این بازار را به تصرف خود در آورد.

صادرات دارو مزیت‌هایی مانند تأمین ارز برای کشور و در نتیجه تسهیل چرخه تولید با امکان واردات مواد اولیه و ملزومات مورد نیاز را دارد. همچنین صادرات دارو می‌تواند با افزایش مقیاس تولید، به کاهش هزینه‌های تولید منجر شود و از سوی دیگر به دلیل حفظ بازار محصول صادراتی، شرکت تولیدکننده را در راستای ارتقای الزامات کیفی محصول و خطوط تولید مناسب ترغیب کند.

بر اساس گزارش سازمان غذا و دارو، در سال گذشته حدود ۶۰ میلیون دلار صادرات دارو داشته ایم که این مقدار تنها ۵ درصد از ارزش بازار دارویی داخل کشور را به خود اختصاص می‌دهد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما