۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶
کد مطلب : ۳۹۶۳

خریدار خدمت چرا تعرفه تعیین می کند؟

عضو شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به واقعی نبودن تعرفه‌های تشخیصی و درمانی و تناسب نداشتن هزینه و درآمد‌ها گفت: چرا شورای عالی بیمه که خود خریدار خدمت است باید تعیین کننده تعرفه‌های پزشکی باشد؟
خریدار خدمت چرا تعرفه تعیین می کند؟
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دکتر بهنام عباسیان افزود: در تمام جوامع پیشرفته رابطه مالی بین پزشک و بیمار قطع شده است اما درکشور ما به دلیل عدم حمایت مناسب بیمه‌ها از خدمات بهداشتی و درمانی، مردم جامعه پزشکی را مقصر می دانند.

وی ادامه داد: تعرفه‌های پزشکی به روز نبوده و حمایت سازمان‌های بیمه‌گر کافی نیست. چرا دست کارگزاران بیمه در جیب پزشکان و مردم است؟ امروزه روح و روان پزشکان جوان هم بیمار شده است و برای شفای خود به نسخه مهاجرت روی آورده‌اند که این امر واقعه دردناکی است.

عضو شورای عالی نظام پزشکی عنوان کرد: هزینه‌های بهداشتی و درمانی در سبد اقتصاد خانوار‌های ایرانی تعریف نشده است، به طور مثال یک دندان‌پزشک جوان برای تأسیس مطب حداقل به یک میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد که برای بازپرداخت این وام باید ماهانه ۲۶ میلیون تومان بپردازد، این جا واقعیت پدیدار می‌شود که حداقل درآمد یک دندان‌پزشک با احتساب مواد مصرفی در شرایط کنونی باید ۸۰ میلیون تومان در ماه باشد تا بتواند یک زندگی معمولی داشته باشد.

وی افزود: سؤال این است که بیمه‌ها به وظایف قانونی خود عمل می‌کنند؟ چرا همیشه باید انگشت اتهام به سوی جامعه پزشکی باشد که برای پاک کردن صورت مسئله آن‌ها را به فرار از مالیاتی و گرفتن تعرفه زیاد متهم می‌کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما