۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴
کد مطلب : ۳۹۷۰

تحقیقات سازمان جهانی بهداشت درخصوص شربت های مرگبار سرفه

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در حال تحقیق درباره تولید شربت های سرفه ای است که منجر به مرگ بیش از ۳۰۰ کودک در سه کشور شده اند.
تحقیقات سازمان جهانی بهداشت درخصوص شربت های مرگبار سرفه
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو به نقل از رویترز؛ سازمان جهانی بهداشت شش داروساز در هند و اندونزی را شناسایی کرده است که این شربت ها را تولید می کردند اما آنها یا از اظهار نظر در مورد تحقیقات خودداری کرده اند یا استفاده از مواد غیرمجاز را رد کرده اند. 

بررسی های آزمایشگاهی نشان داد که این شربت ها حاوی مقادیر غیر مجاز دی اتیلن گلیکول یا اتیلن گلیکول بودند و باعث آسیب حاد کلیه شدند، مرگ کودکان در گامبیا آغاز شد و پس از آن مواردی در اندونزی و ازبکستان مشاهده شد.

سازمان جهانی بهداشت همچنین در حال بررسی تغییرات در راهنماهای بالینی تجویز شربت های سرفه است. کارشناسان سازمان جهانی بهداشت در حال ارزیابی شواهدی هستند که نشان دهد چنین محصولاتی از نظر پزشکان برای کودکان ضروری هستند یا نه.

از طرفی WHO تحقیقات خود را در مورد آلودگی احتمالی دی اتیلن گلیکول و اتیلن گلیکول به چهار کشور دیگر کامبوج، فیلیپین، تیمور شرقی و سنگال نیز گسترش داده چرا که آنها هم از این شربت ها مصرف کرده اند.

​​​​​​این سازمان از سایر دولت‌ها و صنعت داروسازی جهانی خواست تا بررسی‌های فوری را برای ریشه‌کن کردن داروهای فاقد استاندارد و همچنین بهبود مقررات انجام دهند.

پیش‌تر WHO هشدارهایی را برای شربت های سرفه ساخته شده توسط دو سازنده هندی Maiden Pharmaceuticals و Marion Biotech صادر کرده است. این سازمان خبر داد که شربت های آنها با مرگ و میر در گامبیا و ازبکستان مرتبط است.

این دو کارخانه هر دو تعطیل شده اند اما دولت هند در ماه دسامبر اعلام کرد که آزمایشات هیچ مشکلی در محصولات شرکت Maiden پیدا نکرده است و اکنون این شرکت به دنبال بازگشایی است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما