۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۷
کد مطلب : ۳۹۷۵

شناسایی شبکه متخلف صدور پروانه‌های پزشکی

سرپرست اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایت سازمان نظام‌پزشکی از شناسایی شبکه ای خبر داد که در داخل سازمان نظام پزشکی و برخی دانشگاه های علوم پزشکی اقدام به صدور پروانه‌های پزشکی می کردند.
شناسایی شبکه متخلف صدور پروانه‌های پزشکی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ محمدرضا اسدی گفت: 3 نفر در خارج از سازمان به عنوان رابط فعالیت داشتند و کارها را پیگیری می‌کردند که شناسایی شدند، برخی دیگر نیز در دانشگاه‌های علوم پزشکی در تخلفات صدور پروانه‌ها نقش داشتند و همچنین تعدادی از کارکنان سازمان نظام پزشکی که اقدام به انجام تخلف می‌کردند شناسایی و به مراجع ذی‌ربط معرفی شدند.

وی ادامه داد: حدود هشت ماه است که سازمان نظام پزشکی مشغول شناسایی پروانه‌های متخلف است، با توجه به شکایات مردمی و گزارش‌های تخلفی که به دست ما می رسید قرار بر این شد که این گزارش‌ها صحت‌سنجی شوند، بر همین اساس استعلاماتی از دانشگاه‌ها و مراکز ذی ربط گرفتیم و مشخص شد که این افراد در گرفتن مجوزها و نامه‌های خود تخلفاتی داشته‌اند.

اسدی بیان کرد: با اقدامات صورت گرفته ۲۱ پروانه فعالیت از افراد متخلف ابطال شد و تاکنون ۷۰ پروانه تخلف شناسایی شده که مربوط به تهران، مشهد و شیراز هستند.

سرپرست اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایت سازمان نظام‌پزشکی گفت: اطلاعات پرونده‌های افراد متخلف در اختیار مراجع قانونی قرار گرفته است، از ۲۱ پرونده شناسایی شده ۱۳ پرونده مربوط به دندانپزشک و دندانپزشک متخصص و ۹ نفر پزشک بوده‌اند.

وی افزود: گزارش تخلفات به واحد انتظامی نظام پزشکی ارسال شده و اقدامات قانونی درحال انجام است. همچنین به دانشگاه‌های علوم پزشکی گزارش ابطال پروانه‌ها اعلام شده است و باید پروانه‌های خود را به نظام پزشکی بازگردانند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما