۱
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴
کد مطلب : ۳۹۹۵

بررسی میزان مصرف دارو در ۱۰ ماهه نخست سال

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: مقایسه میزان مصرف دارو نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد در ۱۰ ماه نخست ۱۴۰۱ میزان مصرف ۴۰ قلم شربت خوراکی افزایش ۱۷۰ درصدی داشته و همچنین مصرف سرم ۳۳ درصد افزایش و شربت‌های ضد سرفه نیز ۲۱۱ درصد افزایش داشته است.
بررسی میزان مصرف دارو در ۱۰ ماهه نخست سال
به گزراش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ محمد مهدی ناصحی افزود: مصرف آنتی بیوتیک‌ها افزایش ۳۰۰ درصدی داشت که در پاییز امسال کشور را با کمبود مواجه کرد.

وی عنوان کرد: با راه اندازی صندوق بیماران خاص و صعب العلاج در کشور ۳۵ قلم داروی پر مصرف و پر هزینه که در بیماری هایی چون سرطان، دیابت و یا CF کاربرد داشتند تحت پوشش صندوق قرار گرفتند و اکنون پرداخت از جیب مردم بسیار کم و در حد ۱۰ تا ۳۰ درصد برای این دارو‌ها است.

ناصحی گفت: بیشتر این دارو‌ها هیچ پوشش بیمه‌ای نداشتند و ۱۰۰ درصد هزینه از جیب مردم پرداخت می شد. اکنون هزینه دارو و درمان ۱۰۷ بیماری در صندوق بیماران خاص و صعب العلاج تحت پوشش بیمه‌ است و کمیته‌های استانی هزینه‌های مصرفی را به بیماران پرداخت می‌کنند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت تصریح کرد: هزینه‌های درمانی و دارویی بیماری هایی چون سکته‌های مغزی - قلبی، بیماران ام اس، هموفیلی، دیالیز صفاقی و خونی، بیماری‌های اعصاب و روان مزمن و روش درمانی VNS در صرع که هزینه بالایی داشت صد درصد در پوشش این صندوق قرار گرفته است.


 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما